Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
 Alle fora
 Norsk MJ forum
 Messer og Utstillinger
 Oslo Modelljernbanesenter

NB: Du må være registrert for å svare på innlegg.
Klikk her for å registrere deg. Registreringen er gratis!

Oppløsning:
Brukernavn:
Passord:
Formateringsmodus:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

Melding:

* HTML er AV
* Forum kode er PÅ
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Kryss av her for å abonnere på dette temaet.

T O P I C    R E V I E W
Nils Gullhav Posted - 16/08/2005 : 10:41:44
Jeg var på en liten befaring på lokalene til Oslo Modelljernbanesenter i går kveld.
http://www.norskmjforum.no/asp/hva_skjer.asp
Nå har virkelig mj Norge noe å se frem til.
Maken til store lokaler med potensial skal en langt for å finne andre steder. 900 kvadrat !!!
Tror jeg trygt kan si at jeg gleder meg.

Hilsen Nils
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Rabel Posted - 19/09/2005 : 18:57:22
...Vogn meg her og vogn meg der -sett opp et samlebånd først som sist Så legger vi bare en sånn "NESTE KUNDE" pinne imellom

Roger Abel

..Det som ikke kan repareres, kan i hvertfall plukkes i stykker...;-)
espyink Posted - 19/09/2005 : 18:42:57
Hva med handlevogner som størrelsen de beuker på utenlandsdelen på gardermoen? ( Oslo lufthavn )

En dag uten Mj er en dag uten Mening!!!
HeineP Posted - 19/09/2005 : 18:02:06
Handletoget er på plass! Det mangler bare noen godsvogner til å ha alle varene i.

Mvh Heine
Jon S. Posted - 19/09/2005 : 17:48:08
quote:
Originally posted by mav

Kanskje handlekurver ved inngangen er en god ide
Det er jo blitt som å gå rundt i ett supermarked

mav

Handlekurver er fint,
men handlevogner er ennå bedre,
og da er ikke veien lang til å lage handletog

Gratulerer med åpningen, forresten, litt på etterhånd! Jeg må visst se å komme meg til hovedstaden og handle, snart...

Mvh. Jon S.
Øystein Wiik Posted - 19/09/2005 : 14:44:32
Z-MOD treff er selvfølgelig velkommen i OMS sine lokaler. Det er bare å henvende seg.

Bookingkontoret er døgnåpent!
ØW

crasyhh Posted - 19/09/2005 : 14:39:24
dette burde jo være ypperlig for z-mod treff, med tanke på at dette faktisk er den eneste butikken i norge som har nogelunde komplett utvalg av z-skala

TENK SMÅTT,TENK Z! (henrik)
TomL Posted - 19/09/2005 : 11:55:09
Hei !

Stiller meg i køen av gratulanter ! Flotte lokaler, lyse, luftige, god oversikt, og godt vareutvalg ! Dette mååå bli bra ! Håper mange finner veien til Oslo Modelljernbanesenter, ikke bare oss "gamle mj'ere" men nye rekrutter ! Hobbyen vår trenger det, ellers dør den ut.

Takk for kake, og lykke til videre

MJ-hilsen Tm Lynga

Det enkle er ofte det beste !
Øystein Wiik Posted - 19/09/2005 : 10:59:41
quote:
Originally posted by mav

mav

Det har faktisk slått meg. Jeg så en del som strevde fælt med å bære "sprikende staur" i helgen.

ØW

mav Posted - 19/09/2005 : 10:56:27

mav
Øystein Wiik Posted - 19/09/2005 : 10:17:09
På vegne av Oslo Modelljernbanesenter vil jeg takke gratulantene. Amundsen Hobby og ModellCompagniet er svært fornøyde med åpningen på fredag og lørdag. Hyggelig stemning og bra omsetning.

I disse lokalene er det som dere så enda ledig plass som tenkes brukt til diverse aktiviteter;

Bruktmesser.
2-3 bruktsalgmesser i året hvor bordleie blir rimelig. Noe som gjør at det blir overkommelig å stille opp hva enten man har mye å selge eller lite.

Auksjoner.
Seriøse mj-auksjoner har ikke vært holdt i Norge på mange år. Det har vi tenkt å gjøre noe med. Da blir det anledning til å gå gjennom en katalog på forhånd og forberede seg skikkelig.

Modultreff.
Klubber og/eller vennegjenger vil kunne holde modultreff i lokalene.

Workshops / seminarer / kurs / demonstrasjoner
Dette vil kunne være alt fra enkeltpersoner som demonstrerer teknikker eller viser prosjekter en enkelt helg. Eller det kan være kurser som strekker seg over tid.

Anlegg
Det vil alltid være et eller flere anlegg utstilt i senteret.

Det sier seg selv at kremmerne i OMS ikke selv kan stå for alt dette så vi vil forsøke å trekke inn andre i stor grad for å få til disse aktivitetene. Så har du noe på hjertet eller vet om noen som burde kunne bidra med noe så si i fra til undertegnede. Helst pr mail.

I løpet av ikke alt for lang tid vil vi opprette en webside som skal gi løpende info om programmet framover.

I lokalene er det satt opp kaffemaskin og brusautomat samt bord og stoler. Det vil også etter hvert bli lagt ut lesestoff.

ØW

mav Posted - 19/09/2005 : 08:56:10
Ja her er det bare å gratulere, fantastisk konsept, både jeg og familien koste oss på åpningsdagen
Tror ett slikt sted kan gi god pr til mj hobbien, spesiellt med ulike arrangementer
Og de to foretningene kan helt sikkert dra nytte av hverandre, den som besøker den ene vil sikkert stikke innom den andre, kan allerede høre lommeboka mi stønne
Viggo har nå så god plass at man kan bare rusle rundt i foretningen å kose seg

mav
roauk Posted - 18/09/2005 : 22:59:06
Føyer meg inn i rekken av gratulanter til både ModellCompagniet og Viggo. Benyttet den nye æraen til Amundsen Hobby til å starte på ny æra for min del som mj'er ved å "konvertere" fra Ho til Z. Selv om det var kona som gikk "berserk" i butikken til Viggo (som Heine har nevnt her). Må si jeg er nesten frelst etter bare en helg som Z'er.

Hilsen besøkende nr. 3. (i offisiell åpningstid)

mvh
Ronny
Hagen Posted - 18/09/2005 : 16:08:17
Var innom en tur igår, det var hyggelig å se de kjente fjesene fra forumet, selv om jeg i letingen etter #1 skala nok glemte å prate noe særlig med noen.
Men fruen hadde visst pratet både med Heine og Mr Platelayer.
Viggo så litt stresset, men fornøyd ut, det var mange innom når jeg var der og jeg fikk rotet med meg et par Maxi vogner for å ha noe å trekke med Märklin loket, og tre stoppbukker til nyannlegget bak huset.

Size does matter
Rune Hagen
ovehagen Posted - 17/09/2005 : 18:15:10
quote:
De henger litt sånn bak bakrommet vårt og burde vært tatt ned til åpnngen, men det ble dessverre glemt bort i stresset og viraken.

For MordellCompagniet

Lurer på hva som egentlig foregår på dette bakrommet
Til Mord ell Combagniet

Jeg var også innom en liten tur og er meget imponert - Lykke til

Ove I Hagen
http://home.online.no/~oveberit/hobby.html

Øystein Wiik Posted - 17/09/2005 : 17:58:30
quote:
Originally posted by Laurenz

Jo, jeg vet det. Har tatt flere av bildene jeg. Spørsmålet var derfor egentlig hvem som har stilt ut disse.

Hilsen,
Laurenz

Oups!
Det var egentlig bare noe vi hang opp for internt diskusjonsbruk før åpningen, det var ikke meningen at det skulle fungere som noen dekorasjon i lokalet. De henger litt sånn bak bakrommet vårt og burde vært tatt ned til åpnngen, men det ble dessverre glemt bort i stresset og viraken.
Beklager at vi brukte bildene dine sånn halvoffentlig. Det var altså ikke egentlig meningen.
Men mye fine bilder er det.

For ModellCompagniet

ØW

Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page