Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
 Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Kommentarer og forslag
 NB Tabellmal - lokomotivkatalogen

NB: Du må være registrert for å svare på innlegg.

Oppløsning:
Brukernavn:
Passord:
Formateringsmodus:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

Melding:

* HTML er AV
* Forum kode er PÅ
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Kryss av her for å abonnere på dette temaet.

T O P I C    R E V I E W
terjest Posted - 07/04/2006 : 00:05:05
Hei alle - og spesielt Nicholas

Wikiens hittil beste lokomotivoversikt, som har levd og fungert lengst, er tabellen over NSB Di 3. Opprinnelsen er Lars Bs liste her på forumet. Etter litt prøving og feiling og diskutering har vi nå fått kommet fram til en bra tabell som kan være mal for alle tabellene i lokomotivkatalogen. Tabellen er "MJ-logisk", har med et lite, men for MJere viktig utvalg informasjon om hver modell, og tabellen er veldig enkel å lage. Under hjelpesidene ligger det nå en egen side for tabellmaler, dvs tabeller som kan brukes flere ganger. Kopier rett og slett teksten derfra.

Når det nå virkelig skjer mye innlegging av lokomotivtyper m.m, så er det viktig at vi tar i bruk denne tabellmalen over det hele. Malen ligger her:

http://mjwiki.no/wiki/index.php/Tabellmaler

og er i bruk her:

http://mjwiki.no/wiki/index.php/NSB_Di3

Mvh

Terje Storjord
hovedredaktør MJwiki.no
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tjm Posted - 01/03/2007 : 18:09:47
Og hvis noen andre finner en feil, så kan de enten korrigere den selv eller legge inn en merknad på hva som er feil. Så kan eventuelt fks. hovedforfatter gjøre endringen ved en senere anledning/oppgradering.

Layouten finner man bare ut av ved å prøve seg.
Roter man det helt til så kan Wiki administratorene resette til en tidligere dato. Dvs. tilbake føre en Backup av siden.

Man kan godt fks. prøve å lage en test side for seg selv. Som man prøver ut litt layout osv. på. Når man er oppe å går så bare sletter man den siden igjen.
Og PS: det er en "preview" funksjon der også før man trykker på lagre knappen.

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Sjekk også ut www.MJwiki.no
ØyvindS Posted - 01/03/2007 : 15:43:33
quote:
Originally posted by Rosenblad

Hei!

Hvis du ikke garanterer at det blir korrekt har det ikke noe der å gjøre! Dette er ment å være et oppslgsverk som man skal kunne stole på!

MVH, Tom

Jeg antar at Terje (Teve) mener at det ikke er sikkert at han får lagt det inn helt sånn som Terje (terjest) vil. Informasjonene som Teve legger inn tror jeg er rimelig pålitelige.

Det at man ikke er 100% sikker på en informasjon skal da heller ikke avholde noen fra å poste, men det kan være OK å poste en kommentar om usikkerheten. Alle vet at et dugnadsprosjekt som MJWIKI og Wikipedia kan inneholde feil. Idealet er feilfrie oversikter, men det kan ikke garanteres.

mvh Øyvind S.

Moduler etter Fremo/FCS-standard.
Faller Car System (FCS)

Rosenblad Posted - 01/03/2007 : 14:57:34
Hei!

Hvis du ikke garanterer at det blir korrekt har det ikke noe der å gjøre! Dette er ment å være et oppslgsverk som man skal kunne stole på!

MVH, Tom
TeVe Posted - 28/02/2007 : 15:17:11
Skal forsøke men garanterer ikke at det der blir korrekt.
terjest Posted - 28/02/2007 : 10:33:21
quote:
Originally posted by TeVe

Hei
Er litt usikker på hvor man skal legge inn merknader om modeller som mangler i lokomotivoversikten.
Savner
ScanTrain type 20 byggesett skala 1:87 H0
ScanTrain type 21 byggesett skala 1:87 H0
ScanTrain/Vulcan skd 215 byggesett skala 1:76 00
ScanTrain/Vulcan Skd 215 byggesett skala 1:43,5 0(UK)
ScanTrain/Langley Skd 215 byggesett skala 1:145 N(UK)

Terje V.

Lokomotivkatalogen er organisert etter forbildene. For forbilder hvor det allerede er opprettet en side, legger du til en ny rad i tabellen og fyller ut. Mangler siden, så oppretter du den først, limer inn tabellmalen og fyller ut.

Lykke til - og takk for at du bidrar.

Mvh

Terje S

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
TeVe Posted - 28/02/2007 : 01:11:44
Hei
Er litt usikker på hvor man skal legge inn merknader om modeller som mangler i lokomotivoversikten.
Savner
ScanTrain type 20 byggesett skala 1:87 H0
ScanTrain type 21 byggesett skala 1:87 H0
ScanTrain/Vulcan skd 215 byggesett skala 1:76 00
ScanTrain/Vulcan Skd 215 byggesett skala 1:43,5 0(UK)
ScanTrain/Langley Skd 215 byggesett skala 1:145 N(UK)

Terje V.
LarsB Posted - 07/04/2006 : 12:31:06
Jeg ser dere har skrevet produksjons år for modellen, og tidsperioden for når modellen så slik ut(i samme kolone). Kan nevne at 641 hadde fått fjernet dampvarmen og 2 dører allerede i 1972 Og at Roco modellen er slik den var rundt 1962.

Er noe mere rusk der også, kan se over den lista siden når dere har fått gjort mere på dette.

Ulempen ved det er at det står mitt navn så det kan se ut som det er jeg som har kommet med feilene, men det er det ikke altså.

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05
Nicholas Posted - 07/04/2006 : 10:45:13
Jeg fant feilen, og har endret tilsvarende. Malen skal være i orden nå.

mvh
Nicholas

Look, listen, live.

- Operation LifeSaver
------------------------
H0, Digitrax DCC,
Colorado/New Mexico (planlagt) etter 1950
Øystein Wiik Posted - 07/04/2006 : 10:22:42
Terje kan se på passasjervogner. Jeg prøver å bruke den tabellen der, men det blir ikke så bra.
Flere spørsmål på diskusjonssiden.

ØW

terjest Posted - 07/04/2006 : 07:43:08
Sånt skjer i større ombygginger, det er prisen vi betaler for prøving og feiling. Tabellen er laget på en ny og enklere måte, skal være veldig greitt å endre opplysninger. Og skulle det gå litt i ball er ikke det krise i det hele tatt, de 30 eller er det 50 siste endringene blir lagret. Hvis du kunne rettet det som er feil, hadde det vært fint, Lars.

Mvh

Terje Storjord
Hovedredaktør MJwiki.no

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
LarsB Posted - 07/04/2006 : 00:27:45
Jeg ser at Di3 siden har blitt forandret, Men det har noen feil ute og går på den siden. Og det er ikke jeg som har skrevet det.

Mange koker, kan fort bli mye søl

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05

Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page