Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
 Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Hva er sakens realiteter?

NB: Du må være registrert for å svare på innlegg.

Oppløsning:
Brukernavn:
Passord:
Formateringsmodus:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

Melding:

* HTML er AV
* Forum kode er PÅ
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Kryss av her for å abonnere på dette temaet.

T O P I C    R E V I E W
Håvard H Posted - 18/12/2006 : 15:16:20
Det har i de seneste dagene kommet temmelig harde beskyldninger mot garantigruppa for de justeringer som har blitt gjort av retningslinjene.

For at det skal være helt klart hva vi snakker om vil jeg benytte anledningen til å poste de gamle retningsslinjene sammen med de nye:

Gamle retningslinjer:

Vi ber deg bare å huske på;

a) innlegg med upassende innhold vil ikke bli tolerert. Disse vil bli vurdert fjernet/redigert.

Det kan f.eks. være ryktespredning, personangrep, mangel på respekt eller upassende språk

b) alle har rett til en mening – alle har plikt til å oppføre seg ordentlig

c) kritikk av personer/handlinger skal undertegnes med fullt navn.

d) Vis alminnelig respekt for trådens tema.

Dette ble endret til følgende tekst:

Vi ber deg bare å huske på:

a) Innlegg med upassende innhold vil ikke bli tolerert. Disse vil bli fjernet/redigert.

Det kan f.eks. være ryktespredning, personangrep, mangel på respekt eller upassende språk.

b) Den som angriper eller kommer med sterke beskyldninger om navngitte personer eller andre forumdeltakere, kritikk av handlinger, må skrive under med fullt navn eller fullt navn og bosted må fremkomme i profil. Anonyme innlegg av denne typen vil bli fjernet.

c) Ingen brukernavn kan deles av flere personer uten at den som faktisk skriver innlegget identifiserer seg. Dette kan gjelde butikker, klubber, etc. Om brukernavn antas å bli misbrukt av flere, vil brukernavnet bli låst og innlegg vil bli fjernet.

d) Alle har rett til en mening – alle har plikt til å oppføre seg ordentlig.

e) Vis alminnelig respekt for trådens tema.

--

Det som har skjedd utover denne tekstendringen er at 1 -en- bruker etter gjentatte advarsler har blitt avstengt.

Thats it.

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/
22   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tjm Posted - 22/02/2007 : 21:28:35
quote:
Originally posted by tjm

Gikk over til MJF forumet og så Roger Halvorsen var logget på der, pluss Heine Pedersen.

Sjekket så litt nærmere på begge IP adressene deres her på NMJF forumet og fant at at IP adressen i loggen vår er den samme for både Roger Halvorsen alias MiN Roger alias MiN Heine og et bekreftet medlem eller ex.medlem av NiM gjengen pluss ett værv som Nestformann i MJF.

Så hvem er hvem mon tro? Med litt 2+2 så kommer man fort frem til at Roger Halvorsen er alle personene.

DISCLAMER: Har jeg tatt feil så skal jeg være den første til å beklage dette.

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Sjekk også ut www.MJwiki.no

Etter litt mailer frem og tilbake med Roger så vil jeg få beklage at jeg beskylte han for å ha skrevet en MiN melding med signatur i Heine sitt navn. Den meldingen var ikke skrevet av Roger Halvorsen.

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM" target="_blank">WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO" target="_blank">WWW.ZMOD.NO
Per Erik Posted - 21/12/2006 : 19:41:29

Og ettersom jeg er ganske aktiv i NiM, og ikke har noen planer om å slutte med det (vi gjør veldig mye mer enn å skrive morsomme innlegg), tar jeg konsekvensen av at vi er uønsket her, og gjør som de fleste andre i NiM, slutter å delta på dette forumet også under eget navn.

God Jul

Heine

[/quote]

Kan du ikke holde det du lover da Heine, så jeg slipper å bla forbi det du skriver.
Du sier du skal slutte å skrive på dette forumet, men du skriver fortsatt i en annen tråd.Er det så vanskelig å holde det du lover.Er det fordi du skriver under Min, og det du sier ikke gjelder.Jaja
Siden du ikke skriver på dette forumet mer så forventer jeg å ikke få noe svar, og det er litt kult.

Ha en skinne(nde)dag full av detaljer.
Per Erik Karlsen.
Edit.Lagt til:i en annen tråd.I linje to.
Håvard H Posted - 19/12/2006 : 13:44:08
quote:
Originally posted by TeVe

For å få en slutt på diskusjonen/kranglen (velg selv) så bør man sette opp en poll på:
Ønsker du at de nye reglene skal gjelde: Ja/Nei.
La dette ligge ut i 14 dager og man må være registrert for å stemme med kontroll at ingen stemmer dobbelt.
Får man flertall for Ja er saken grei; de nye reglene gjelder. Får man flertall for Nei er man tilbake til start; de gamle reglene gjelder.

I sistnevnte tilfelle kan man sette opp enda en poll:
Skal man stramme inn reglene: Ja/Nei.
Får man flertall for Ja kan diskusjonen starte. Får man flertall for Nei så gjelder de gamle regler uendret.

Tror jeg er en ryddig måte å gå frem på i den situasjonen man er kommet i.

Terje Vold

Jeg er helt enig i at det bør tas en poll på dette.
Akkurat hvordan den vil se ut eer ikke helt klart ennå. Som nevnt er "Garantigrupppa" en temmelig løs sammenslutning mennesker spredd over hele landet. Dette gjør at det kan ta litt tid å få diskutert seg frem
til hvordan dette i skal gjennomføres.

Mvh Håvard

TeVe Posted - 19/12/2006 : 13:11:06
For å få en slutt på diskusjonen/kranglen (velg selv) så bør man sette opp en poll på:
Ønsker du at de nye reglene skal gjelde: Ja/Nei.
La dette ligge ut i 14 dager og man må være registrert for å stemme med kontroll at ingen stemmer dobbelt.
Får man flertall for Ja er saken grei; de nye reglene gjelder. Får man flertall for Nei er man tilbake til start; de gamle reglene gjelder.

I sistnevnte tilfelle kan man sette opp enda en poll:
Skal man stramme inn reglene: Ja/Nei.
Får man flertall for Ja kan diskusjonen starte. Får man flertall for Nei så gjelder de gamle regler uendret.

Tror jeg er en ryddig måte å gå frem på i den situasjonen man er kommet i.

Terje Vold
TomB Posted - 19/12/2006 : 11:44:12
For de som ikke måtte vite det:

Roger Halvorsen er Styremdlem i Modelljernbaneforeningen i Norge (MJF)
og har således et viktig verv her.

mvh
TomB Posted - 19/12/2006 : 11:32:30
Hei.

Denne støyen er jeg motstander. Jeg mener at moderatorene har opptrådd ryddig.

Det er forstemmende å oppleve at Roger Halvorsen kan og vil bidra med så mye dritt. Han burde representere
foreningen og prøve å fremme modelljernbanehobbyen i Norge. Vi andre får absolutt på grunn av nettopp dette
svært liten lyst til å nærme oss ett årsmåte i klubben. Hvis denne holdningen er typisk, har jeg virkelig
liten lyst til fortsette som medlem .........

mvh
Roger Posted - 19/12/2006 : 10:03:42
Hei!

Etter påstander fremsatt av én av garantistgruppens medlemmer, stiller jeg meg spørsmålet om garantistgruppen driver og overvåker forumbrukerne hos Norsk Modelljernbane Forum?

Garantistgruppens medlem, Tor-Jørgen Moskaug, er ”far out” og svært langt ute ”på jordet” når han blant annet hevder at undertegnede skulle forfatte meldinger på vegne av ”Heine”. Kan man få innsyn i den dokumentasjon han baserer dette ryktet på, da dette definitivt ikke medfører riktighet? ”2+2” blir tydeligvis ikke 4 for oss alle.

Tor-Jørgen Morskaug har også åpenbart muligheter til å redigere sine egne innlegg i dette forum, uten at det fremgår av meldingen/innleggsteksten. Jeg har nemlig fått tilsendt en ”screendump” fra denne diskusjonstråden, hvor han uten disclaimer fremsetter ett rykte om at undertegnede blant annet benytter seg av aliaset ”MiN Heine”. Siden det er fysisk umulig for at dette kan medføre riktighet, kan det bare være ett rykte, og således i strid med de nye retningslinjenes litra a. hvor det står:

” a) Innlegg med upassende innhold vil ikke bli tolerert. Disse vil bli fjernet/redigert. Det kan f.eks. være ryktespredning, personangrep, mangel på respekt eller upassende språk.”

- Retningslinjer han som medlem i forumets garantistgruppe, selv har vært med å utforme og ratifisere. Jeg begjærer, med hjemmel i de nye retningslinjene litra a., at Tor-Jørgen Morskaug sitt innlegg enten blir fjernet eller redigert, da det inneholder ryktespredning. Særdeles skjerpende er det at han selv er moderator i dette forum, og derved har som oppgave å moderere andres meldinger.

Jeg vet tydligvis bedre enn Tor-Jørgen Morskaug hvilke innelgg jeg faktisk skriver, og ikke skriver overvåkning til tross. Således stiller jeg meg kritisk spørsmålet om hvordan garantistgruppen skal klare å håndheve sitt nye forbud mot blandt annet "dobbeltbrukere", når "etteretningsrapportene" åpenbart er mangelfulle og feilaktige?

Med hilsen

Roger
MiN Posted - 19/12/2006 : 02:49:08
quote:
Originally posted by tjm

Så hvem er hvem mon tro? Med litt 2+2 så kommer man fort frem til at Roger Halvorsen er alle personene.

Kanskje du bør ta en sjekk på kalkulatoren din Torsja.

tjm Posted - 19/12/2006 : 02:27:35
Gikk over til MJF forumet og så Roger Halvorsen var logget på der, pluss Heine Pedersen.

Sjekket så litt nærmere på begge IP adressene deres her på NMJF forumet og fant at at IP adressen i loggen vår er den samme for både Roger Halvorsen alias MiN Roger alias MiN Heine og et bekreftet medlem eller ex.medlem av NiM gjengen pluss ett værv som Nestformann i MJF.

DISCLAMER: Har jeg tatt feil så skal jeg være den første til å beklage dette.

Mvh.
Torsja
tjm Posted - 19/12/2006 : 02:21:57
quote:
Originally posted by EiKa

quote:
Originally posted by tjm

Og regner med at Roger i så fall nå har besøk av Heine siden IP loggen viser samme ip adresse som tidligere inlegg fra MiN Roger.

Hmm... det høres nå veldig rart ut all den tid jeg nylig har vært i kontakt med "roger", og han befinner seg på sin arbeidsplass i øyeblikket.....

Sjekker du MjFs forum vil du og se at de to navnene er pålogget samtidig der i øyeblikket... En fra jobb, og den andre fra et annet sted...

Eirik

Eirik

Hvilken Roger er det du refferer til her da Eirik.?
Har MiN Roger her på NMJF en MiN Roger bruker på MJF forumet også og kjenner du da denne MiN Roger du nevner?

Mvh.
Torsja
MiN Posted - 19/12/2006 : 01:58:51
quote:
Originally posted by terjest

Hm Heine, visste ikke at dere har tatt vare på teksten da jeg dreit meg ut. En tekst jeg har sterkt beklaget og fått tilgilvelse for. Ikke særlig kristelig å resirkulere andres tabber?

Er det ikke akkurat det du også driver med nå? NiM har sagt unskyld og gjort opp med LarsB for lenge siden.

Heine
MiN Posted - 19/12/2006 : 01:55:58
quote:
Originally posted by tjm

Er det Roger eller Heine nå eller en helt annen person kanskje igjen som har tatt over MiN brukeren på samme måte som NiM brukeren?

Nå blir det mye rakettforsking her.

EiKa Posted - 19/12/2006 : 01:27:36
quote:
Originally posted by tjm

Og regner med at Roger i så fall nå har besøk av Heine siden IP loggen viser samme ip adresse som tidligere inlegg fra MiN Roger.

Hmm... det høres nå veldig rart ut all den tid jeg nylig har vært i kontakt med "roger", og han befinner seg på sin arbeidsplass i øyeblikket.....

Sjekker du MjFs forum vil du og se at de to navnene er pålogget samtidig der i øyeblikket... En fra jobb, og den andre fra et annet sted...

Eirik

Eirik
terjest Posted - 19/12/2006 : 00:22:01
Hm Heine, visste ikke at dere har tatt vare på teksten da jeg dreit meg ut. En tekst jeg har sterkt beklaget og fått tilgilvelse for. Ikke særlig kristelig å resirkulere andres tabber?

Hva dere gjør annet sted har jeg ingen meninger om. Men her på forumet benytter dere et anonymt nick med flere anonyme brukere til å systematisk gjøre narr av et navngitt forummedlem. På godt norsk og etter alle defisnisjoner er det mobbing. Når dere ikke selv skjønner hva dere holder på med, mens forumet forøvrig ser det, da må dere godta at det er deres egen manglende folkeskikk som blir angrepet. Ingen av oss i Garantisgruppa har egne agendaer, vi sier bare slutt å mobb. Og det ville vi gjort til alle. Det eneste naget som er ute å går, er noen av NiMernes nag til Lars. Nimmere som deretter blir barnslig fornærmet for at de ikke får holde på slik lenger.

Hvis du ikke skjønner at du har bedrevet mobbing Heine, ta en utskrift av NiM-debattene og hvis dem til forstanderen din, så blir du nok opplyst. Ikke mye nestekjærlighet i de tekstene, skulle jeg mene.

Mvh

Terje S

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
tjm Posted - 19/12/2006 : 00:15:54
PS: Bare så det er sagt Øyvind Strøm har hvert ute av Garantistgruppen siden 7.4.2006 og har ikke hatt noe med noe av saken å gjøre.

Og Roger, øh jeg mener Heine, siste formaning til NiM gikk til Heine pr. E-Post utenfor forumet. I svartet så lovet Heine at NiM aldri skulle brukes på nytt her på NMJF for at nå hadde de jo NiM forumet som de kunne boltre seg på likevel. Og jeg tokk Heine på ordet og gjorde ikke noe mer med sagen.

Mvh.
Torsja
tjm Posted - 19/12/2006 : 00:12:04
Er det Roger eller Heine nå eller en helt annen person kanskje igjen som har tatt over MiN brukeren på samme måte som NiM brukeren?

Mvh.
Torsja
MiN Posted - 18/12/2006 : 23:48:39
Hadde egentlig ikke tenkt å skrive mer på dette forumet nå, men det kan være greit at andre ser hva som faktisk skjer her...

quote:
Originally posted by Håvard H

Det som har skjedd utover denne tekstendringen er at 1 -en- bruker etter gjentatte advarsler har blitt avstengt.

Nå blander du kortene veldig her, for den siste "advarselen" NiM fikk for noe som er skrevet på dette forumet var i forbindelse med denne tråden fra februar: http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4949 NiM fikk da en mail fra Torsja som var redd for at terrorister skulle angripe forumet pga av bildet av Nohabmed-Lars.

Heksejakten som ble satt i gang mot NiM i forbindelse med mobbingen av LarsB i september, gjaldt ting som var skrevet på NiM-forumet, ikke her.

Så du kan bare si det som det er, det er personer i garantistgruppa som missliker NiM så sterkt at de ønsker oss dit peppern gror, og at NiM nå skrev et innlegg som nevnte LarsB, var et kjærkomment påskudd til å sperre NiM ute. Og vi forstår godt at f.eks TerjeS er forbanna på NiM fordi vi har tatt vare på den berømte rubrikkannonsen hans og tuller med den på NiM-forumet. Øyvind Strøm har muligens opparbeidet innestengt frustrasjon mot NiM fra tiden som moderator, og andre liker rett og slett ikke vår form for humor. Andre igjen har tydeligvis kraftige problemer med at NiM har et par medlemmer som har eller har hatt sentrale roller i MJF.

For meg er de nye reglene helt greie, men jeg ser ikke noe grunnlag for å utestenge NiM der. Dette er det også flere utenforstående som har påpekt for dere, men det driter dere selvfølgelig i, da målet var å bli kvitt NiM, ikke innføre nye regler.

Og ettersom jeg er ganske aktiv i NiM, og ikke har noen planer om å slutte med det (vi gjør veldig mye mer enn å skrive morsomme innlegg), tar jeg konsekvensen av at vi er uønsket her, og gjør som de fleste andre i NiM, slutter å delta på dette forumet også under eget navn.

God Jul

Heine

carlf Posted - 18/12/2006 : 19:07:57
Husk at direkte nedlatende personangrep er ikke så lett å svare på. Noe moderering må til. NiM har svak moderering og jeg synes ikke det er et godt forum.
Personlig har jeg lite til overs for at NMJF i noe grad har blitt et "krangleforum" istede for et mj forum. Det beste er å unngå krangling. Slikt kan vi bruke NiM forumet til, de ber om det...

Så, noe moderering, jeg synes det er bra nå. Vær skeptisk til fellesprofiler og hiv ut de som ikke klarer å oppføre seg. Sensur skal man selvfølgelig ikke ha noe av, det kan NiM kose seg med(Henviser til "reglene" på NiM-forumet).

Hilsen Carl-Frederic

www.carlf-jernbane.piczo.com
www.carlstad.piczo.com
www.balagne.piczo.com

I reject the reality and creates my own!
TeVe Posted - 18/12/2006 : 18:35:24
Hei Håvard

Nei, jeg er i utgangspunktet for et helt umoderert forum. Mine forslag og merknader gjelder når det først er en moderering, som det er her til tross for påstander om det motsatte, DA er det viktig å ta fatt der skiten starter og IKKE på reaksjonen. Det vil skape vondt verre som vi har sett i trådene som startet dette.

I utgangspunktet bør alle få skrive hva de vil og ta konsekvensen av det. Om noen ønsker å kverulere så la dem gjøre det, men risiker å bli ignorert; spre rykter, javel, så får de også ta følgene om det blir noe; personangrep, ok, men akseptere da å bli kalt en spade.

Imdlertid vil jeg oppfordre alle til å følge forumets opprinnelige retningslinjer som den anbefaling det er om å opptre med god folkeskikk.

Terje Vold

Rettet språk.
Håvard H Posted - 18/12/2006 : 17:46:00
quote:
Originally posted by TeVe

Håvard, du skriver bl.a. til pkt a.

... Det kan f.eks. være ryktespredning, personangrep,....

Men hvorfor tok dere ikke nettopp LarsB som kom med udokumentert ryktspredning om en butikk og
Eikja som kom med et umotivert personangrep på TomB.

Det er helt riktig at vi kanskje burde fjernet innlegget til LarsB.
Men Viggo var kjapt ute med et svar, og da vil tråden bli merkelig hvis LarsB sitt innlegg ble fjernet.

I såfall måtte vi slette hele tråden.

Dette er et problem, for da kan ikke folk som ikke rakk å se tråden gjøre seg opp en egen mening. Resultatet blir fort masse spekulasjoner rundt noe som er en fillesak.

Og er det virkelig kraftigere moderering av forumet du ønsker?

Hvis det er tilfelle må jo de nye retningslinjene være helt etter din smak.

Så sånn sett er ikke dette en diskusjon om de nye retningslinjene, men et ønske om at vi *håndhever retningslinjene hardere*.

Mvh Håvard

TeVe Posted - 18/12/2006 : 17:18:51
Håvard, du skriver bl.a. til pkt a.

... Det kan f.eks. være ryktespredning, personangrep,....

Men hvorfor tok dere ikke nettopp LarsB som kom med udokumentert ryktspredning om en butikk og
Eika som kom med et umotivert personangrep på TomB.

Som jeg har påpekt er det absolutt nødvendig å adressere de som starter skiten og ikke først når man får reaksjoner på det.
NIM spredde ingen rykter om LarsB men holdt et speil opp for ham.
TomB reagerte på personangrepet ved å ikke melde seg på kurset.

Har ikke tatt stilling til regelendringene da jeg ikke er spurt eller fått delta i diskusjonen.

Terje Vold

Rettet skrivefeil
tjm Posted - 18/12/2006 : 15:23:45
YES

Mvh.
Torsja

Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page