Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
 Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Hjelp
 Får ikke redigere

NB: Du må være registrert for å svare på innlegg.

Oppløsning:
Brukernavn:
Passord:
Formateringsmodus:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

Melding:

* HTML er AV
* Forum kode er PÅ
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Kryss av her for å abonnere på dette temaet.

T O P I C    R E V I E W
ses Posted - 02/12/2008 : 15:29:27
Pussig! Jeg åpnet en artikkel om sporlegging som jeg hadde lyst til å gjøre noen endringer og tilføyelser på, og får opp redigeringsvinduet. Etter en times arbeid hadde jeg tenkt å lagre det, og tar forhåndsvisning, men blir nektet å få det forhåndsvis og den vil ikke lagre heller. Beskjeden er
"Du har ikke tillatelse til å redigere sider på grunn av:
Handlingen du prøvde å utføre er begrenset til Brukere."

Når jeg lukker artikkelen helt og tar den opp igjen, får jeg ikke tilgang til redigeringsvinduet heller. Jeg er fortsatt pålogget, så det er ikke det. Men her har noe tydeligvis skjedd underveis. Kan noen forklare dette?

Mvh Svein Sando

Mitt MJ-nettsted:
http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?nid=3
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
terjest Posted - 02/12/2008 : 16:32:29
Lagre mye oftere, Svein.

Versjonen du redigerte lokalt hos deg ble i mellomtiden endret av Håvard, og da du ville lagre dine endringer var "endringsgrunnlaget" ditt endret.

Tror det er slik for å hindre "endringskriger" om f.eks omstridte emner, a la Bush jr, George.

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
trulss Posted - 02/12/2008 : 16:21:02
Når det gjelder skinneleggingsartikkelen, så var dere nok to som redigerte samtidig. Årsaken til at Svein fikk en litt uklar melding skyldes sannsynlig at det var Håvard med redaktørtilgang som var inne samtidig.

Når det gjelder meldingen nederst i elektronikkartikkelen, så er den manuelt lagt inn av brukeren Aetesaki for mer enn halvannet år siden - og kan sikkert fjernes nå.

-TrulsS
Håvard H Posted - 02/12/2008 : 15:43:21
quote:
Originally posted by ses

Pussig! Jeg åpnet en artikkel om sporlegging som jeg hadde lyst til å gjøre noen endringer og tilføyelser på, og får opp redigeringsvinduet. Etter en times arbeid hadde jeg tenkt å lagre det, og tar forhåndsvisning, men blir nektet å få det forhåndsvis og den vil ikke lagre heller. Beskjeden er
"Du har ikke tillatelse til å redigere sider på grunn av:
Handlingen du prøvde å utføre er begrenset til Brukere."

Når jeg lukker artikkelen helt og tar den opp igjen, får jeg ikke tilgang til redigeringsvinduet heller. Jeg er fortsatt pålogget, så det er ikke det. Men her har noe tydeligvis skjedd underveis. Kan noen forklare dette?

Mvh Svein Sando

Mitt MJ-nettsted:
http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?nid=3

Er det artikkelen "Legge skinner" (http://mjwiki.no/wiki/Legge_skinner) du tenker på så er det kanskje jeg som er problemet. Jeg var inne og gjorde noen endringer på den, og dermed ble den muligens låst mens jeg holdt på.

I såfall er dett en ganske stor svakhet med MediaWiki. Det burde absolutt kommet opp en advarsel om at noen andre var inne og redigerte.

Truls, kan du utdype noe her?

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/

PS:
Nederst på siden "Introduksjon til elektronikk" står det en slik advarsel som jeg etterlyser:

"Delen under er under redigering av en annen forfatter.
Vennligst ikke utfør redigering på denne del av artikkelen."

Men er det noen som holder på med denne artikkelen i dag 2. desember?

Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page