Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
 Alle fora
 Frittstående forumer på NMJFs plattform
 WinDigipet Diverse spørsmål
 Littfinski HSI-88-USB i WDP ?

NB: Du må være registrert for å svare på innlegg.

Oppløsning:
Brukernavn:
Passord:
Formateringsmodus:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

Melding:

* HTML er AV
* Forum kode er PÅ
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Kryss av her for å abonnere på dette temaet.

T O P I C    R E V I E W
perolsen Posted - 21/02/2012 : 21:00:01
Hei.

Jeg har i mange år kjørt WinDigiPet med standard S-88 feedback opplegg, rett fra en streng med dekodere inn på S88 kontakten på Tams controlleren. Dette har hele tiden fungert fint.

I forbindelse med en stor utvidelse av anlegget (faktisk bygger vi helt nytt, går over fra K-skinner til C-skinner, i et mye større rom, etc) tar jeg i bruk Littfinski LDT HSI-88-USB. Jeg har kjøpt 2 stk, skal bruke den ene på skyggestasjons-nivået, og den andre på resten av anlegget. 3 strenger med dekodere på hver.

Foreløpig har jeg kun koblet opp de 20 dekoderne (type BOLLS) på skyggestasjons-nivået. Jeg har først koblet en-og-en streng rett på S88-uttaket fra Tams Controlleren, og da gir de tilbakemeldinger etterhvert som toget kjører rundt. Ser OK ut. Jeg har testet hver av de 3 strengene med dekodere på denne måte, alle ser OK ut i WDP.

Men så har jeg koblet om, slik at hver av de tre strengene kommer inn på hver sin inngang på HSI-88. Jeg mener jeg har satt opp alt korrekt i WDP. Har installert USB-driveren etc. WDP sier den har kontakt med HSI`en. For hver streng jeg kobler inn, viser alle kontakter opptatt. Uansett hvor toget er. Jeg får ingen ledige kontakter noe sted, uansett hva jeg gjør.

Nå har jeg brukt en hel dag på å streve med dette, så nå ber jeg om HJELP !!!

PS: Kan nevne at jeg også har koblet opp dioder på alle dekodere ("diodentrick"), men resultatet er nøyaktig det samme med/uten diodene. Jeg har også alle feedback-ledninger og kabler langt vekk fra alle strømførende ledninger. Dessuten virker alt som sagt OK når jeg bruker tilkobling rett på S-88 bus i kontrolleren.

Kan du hjelpe meg?
Ser jeg ikke skogen for bare trær?

Beste hilsen
Per.

2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
perolsen Posted - 21/02/2012 : 23:00:14
Hei, Nils !

Jeg hadde klart å snu en S88-plugg motsatt vei. Enda jeg hadde pinlig sjekket og resjekket at det var rett. Men sånn er det. Nå er det rettet opp, og fungerer.

HSI trenger ikke egen trafo, den går på "brun" og "gul" fra samme trafo som boosterne, koblet før boosterene. Slik det er beskrevet i manualen. Det står at den også kan gå på egen trafo, da (selvsagt) med felles "jord" (brun).

Alle "brune" er sammenkoblet, også før og etter boosterne, etter anvisning fra Gerd Boll som har levert boosterne.

Nå fungerer det (så langt), så nå starter testing av resten av opplegget. Foreløpig er det bare skyggestasjons-nivået som er skinnelagt (har lagt rundt halvparten av de spor som skal komme ved full utbygging).

Per.
Nils Gullhav Posted - 21/02/2012 : 22:35:32
Er HSI-88 jordet mot skinnejord.
HSI skal ha egen trafo, og riktig pol skal kobles mot skinnen.

Hilsen Nils

Hilsen Nils
Kjører og bruker det som passer meg.
Med det utstyret som passer for øyeblikket.

Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page