Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Amerikansk MJ og jernbane
 Maersk lok
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

ovehagen

513 Posts

Posted - 05/10/2002 :  17:35:49  Show Profile

En del af Maersk container trafik kjører over USA med tog.

Jernbane selskabet BNSF har malt om dette lokomotivet i denne forbindelse.

Ove I Hagen

Truls

172 Poster

Posted - 05/10/2002 :  19:03:20  Show Profile
er vel inspirert av Warbonnet designen

Go to Top of Page

Laurenz

Norway
384 Poster

Posted - 06/10/2002 :  17:22:13  Show Profile
Selv om jeg mener at Warbonnet designen er veldig stygt, ble dette veldig artig!
Også loket bak ser ut til å ha fått Maersk farger.

Jeg vet ikke om det er mye penger å hente i slikt men det er kanskje en ide for NSB også. SBB har jo som kjent mange av sinne 460 lok gåendes i forskjellige farger. NSB kan kanskje selge plass på El. 18? Men de får vel masse kjeft av Norsk Form hvis de skulle gjøre det........ (ref. sjokolade settene)

Hilsen,
Laurenz

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 06/10/2002 :  18:41:43  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
Og en undskyldning for Roco for å komme med flere farge varianter av El18

Hilsen Lars

Go to Top of Page

Tormod Carlsen

20 Poster

Posted - 07/10/2002 :  07:49:28  Show Profile
Warbonnet stygt??!! Turkis og sølv, kanskje, men rødt og sølv er vel en av verdens mest "flashing" fargeskjemaer!

Det som vel er spesielt med akkurat dette lok'et (nr. 6976) er at det ble levert til AMTRAK i august 1974 som passasjerlok, type SDP40F. Overtatt av Santa Fe i sept. 1984 og bygget om til SDF40-2 i mai 1985. Så det har en lang historie bak seg, både med blå/gul og rød/sølv warbonnet.

Det er uansett interessant at man bruker et såpass gammelt lok, nesten 30 år, i et PR fremstøt som vel dette er. Santa Fe gjorde det samme med GP60 nr. 146 i august 1990, da den var ny (lev. juli 1990).

mvh Tormod

Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 07/10/2002 :  09:42:02  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

Selv om jeg mener at Warbonnet designen er veldig stygt, ble dette veldig artig!

Hilsen,
Laurenz

Smaken er som baken, todelt.

For meg personlig syns jeg warbonnet malingen i rødt og sølv er noe av det flotteste som finnes.

Husker når jeg var liten og siklet på Märklin katalogen, det aller flotteste loket var F7 i rødt og sølv. Det var nesten like stort som det norske "lyntoget".

Venter forresten på en American Z Line modell, E8 A+B i warbonnet design, i Z-skala. Det skal bli gromt når den kommer i posten fra USA i løpet av en uke eller to!

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 07/10/2002 :  10:20:18  Show Profile  Visit PR's Homepage
Warbonnet designet er vel den mest kjente jernbane fargesettingen i verden. Selve fargesettingen er også et godt kjent varemerke, og i USA er dette viktig. Selv om Santa Fe ikke leger eksisterer, så brukes denne fargen av BNSF, og jeg tror nok dette har litt å gjøre med ”company image”.
PR

Go to Top of Page

Laurenz

Norway
384 Poster

Posted - 07/10/2002 :  13:13:43  Show Profile
Jeg kan ikke begrippe at noen syns Warbonnet er pen, spesielt ikke at det er så mange. Må være noe feil med meg da kanskje

Men det hadde vært morsomt med en El 18 i f.eks. Telenor farger eller en El. 14 i Linjegods farger???

hilsen,
Laurenz

Go to Top of Page

Nicholas

232 Poster

Posted - 07/10/2002 :  21:59:29  Show Profile  Visit Nicholas's Homepage
quote:

Warbonnet designet er vel den mest kjente jernbane fargesettingen i verden. Selve fargesettingen er også et godt kjent varemerke, og i USA er dette viktig. Selv om Santa Fe ikke leger eksisterer, så brukes denne fargen av BNSF, og jeg tror nok dette har litt å gjøre med ”company image”.
PR

UP's Armour Yellow og Harbour Mist Grey er vel så kjent som ATSF's Warbonnet. Det faktum at den også har holdt ut mer eller mindre uendret er jo et tegn på det. Ellers er det ting som tyder på at flere og flere BNSF Warbonnets blir lakket om til Heritage I eller II (særlig den siste når det gjelder C40-8W, C44-9W og SD75M/I), så dagene for Warbonnet'en er talte, selv om vi snakker om over 350 lok...

mvh
Nicholas
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 07/10/2002 :  23:31:43  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Venter forresten på en American Z Line modell, E8 A+B i warbonnet design, i Z-skala. Det skal bli gromt når den kommer i posten fra USA i løpet av en uke eller to!

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

Nå fikk jeg plutselig lyst til å lage en hyllebane med amerikansk landskap rundt i stua... Hvor mye kommer herligheten på inklusiv moms og frakt?

Mvh Heine Pedersen

Go to Top of Page

jevistad

Norway
187 Poster

Posted - 08/10/2002 :  09:04:03  Show Profile
quote:

Også loket bak ser ut til å ha fått Maersk farger.

Hilsen,
Laurenz

Loket som står bak er Norfolk Southern SD40-2 3329.
Begge lokene står avbildet i november utgaven av TRAINS.
Det står at de ble omlakkert i anledning åpningen av Maersk-Sealands nye terminal i Los Angeles.

Mvh
Jon Einar

Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 08/10/2002 :  10:53:26  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

quote:

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

Nå fikk jeg plutselig lyst til å lage en hyllebane med amerikansk landskap rundt i stua... Hvor mye kommer herligheten på inklusiv moms og frakt?

Mvh Heine Pedersen

Det er ikke helt billig akkurat. Sendt til min www.magnum.no mailbox i USA kommer den på $715. Moms og frakt/tollgebyr(200-300 NOK)kommer i tillegg.
Bestilte den hos www.ztrack.com

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page