Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Stor-skala, live steam og hagejernbane
 Painter man - that's me.....
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

n/a

126 Posts

Posted - 22/11/2001 :  23:29:01  Show Profile
Ikke fritt for at jeg har sittet og nynnet på Boney M's gamle slager ikveld; jeg har sittet og malt på G-skala-flatvognen 2,5 timer ikveld og fortsatt så har jeg bare fått på 1 strøk på ca. 30% av vognen. Maler med pensel og det tar sin tid, ja..... Jeg har nesten begynt å lure på om det tar lengre tid å male den i modell enn i virkeligheten....
Mens jeg sitter der og maler så får jeg SVÆRT god tid til å tenke og blir da sittende og lure på om det hadde vært mulig å bruke airbrush til slik "fiklemaling" inne i alle krinkler og kroker på en såpass stor vogn. Pga. at det er treverk så blir det veldig jevnt og pent selv med pensel men jeg hadde kanskje spart litt tid med airbrush?
Alle hvitmetalldelene må jeg male 2 ganger for å få det til å dekke ordentlig og det er i hovedsak dem jeg har gitt første strøket i kveld men rakk ikke å male alle disse delene. Treverket holder det i hovedsak med 1 strøk på heldigvis.

Kadee-koblingene er jo svært store og synlige i en såpass stor skala og de er nærmest blanksvarte. Finnes det noe slags maling e.l. som man kan ha på disse for å få dem mindre flashy samtidig som det ikke slites av med en gang man foretar et par sammenkoblinger?

Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page