Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Amerikansk MJ og jernbane
 Hvordan tømme en hopper?
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

EiKa

Norway
945 Posts

Posted - 08/04/2003 :  16:35:08  Show Profile  Visit EiKa's Homepage
For de som ikke er kjent med amerikansk jernbane: slik ser en hopper ut: (Bilde "lånt" fra www.walthers.com)

Vanligvis losses jo disse vognene gjennom lukene i bunnen, men hva gjør man når man ikke har et egnet lossespor?? Et av de mer oppfinnsomme forslag finner du her: http://www.safteng.net/Shockers/shockermisc040.htm

Noen som vil gjette på hvordan man kommer seg ned av vognen igjen når den er tom?

Eirik

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 08/04/2003 :  16:42:34  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
SKal si det var litt av en metode Bruker kansje samme metode for å komme ned?

Hilsen
LarsB

Webside: http://home.no.net/labyman
Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 08/04/2003 :  18:57:37  Show Profile
Hei!

Kanskje dette er noe for "FCS-Gutta"? Det er i allefall en måte å kombinere FCS-biler og modelltog på, og det ville ihvertfall gitt "operation" en helt ny dimmensjon, dersom man skulle losse vognene på denne måte med FCS......

Jeg sender "stafett-pinnen" over til "FCS-Gutta", og jeg gleder meg til å se prototypen på neste Vårslipp.

Lykke til!

RGER

Roger
Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 08/04/2003 :  23:40:21  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Jeg trodde hoppere landet ved det kritiske punktet, jeg...................

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Go to Top of Page

pramsdal

793 Poster

Posted - 11/04/2003 :  11:00:43  Show Profile
Hjemmesiden www.safteng.net hadde mange interessante bilder. Her er et eksempel:

Slik kan det gå når damp kondenseres på en kjølig dag.

Petter

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 11/04/2003 :  14:04:04  Show Profile
Hei Roger

quote:

Kanskje dette er noe for "FCS-Gutta"? Det er i allefall en måte å kombinere FCS-biler og modelltog på, og det ville ihvertfall gitt "operation" en helt ny dimmensjon, dersom man skulle losse vognene på denne måte med FCS......

Jeg sender "stafett-pinnen" over til "FCS-Gutta", og jeg gleder meg til å se prototypen på neste Vårslipp.

Jeg tar utfordringen! Den eneste lille betingelsen er at alle dine og andres Östfoldmoduler lages etter FREMO/FCS standarden....

Det er ihvertfall gledeig å se at noen ser muligheter ved å kombinere FCS og tog på operation. I dag skjer jo närmest ALL godstransport til den enkelte bedrift med bil (fra toget). Så for nyere epoker er FCS en betingelse for realistisk operation.

Nå må jeg jo også si at FCS er mer for å kjöre med. Å konstruere en traktor som gjör det denne gjör, dreier seg mer om en animasjon enn FCS. Det blir det samme som en heisekran. Nei vent! Du vil at den skal komme kjörende i tillegg? Oh-oh!

Vel, utfordringer er til for å löses.

mvh Öyvind Ström

Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 11/04/2003 :  18:33:22  Show Profile
Hei Øyvind!
quote:
Den eneste lille betingelsen er at alle dine og andres Östfoldmoduler lages etter FREMO/FCS standarden....

Hmmmm, Østfoldmoduler????? -Etter FREMO-standarden, eller FREMO/FCS-standarden????? Jeg vet at det er enkelte her nede i Østfold som driver med FREMO på individuellt basis, men dersom du tror at det foregår noe organisert "modul-samarbeid" i Østfold, tror jeg at du er bedre informert enn meg.
Men ideén virker morsom den..............

Men dersom det eventuellt kanskje skulle blitt byggd slike moduler i Østfold, tror jeg det ligger såpass langt frem i tid, at det vil være viktigere å få togene til å rulle fremfor bilene. For meg personlig er biler tilbehør som blandt annet er med på å bestemme epoken. Som tidligere sagt så finnes det enkelte FREMOikanere her nede i Østfold, og i FREMO står jo tanken om å operere tog på en realistisk måte litt mer i sentrum, enn å erstatte de med (FCS-)buss for tog, eller godstransport flyttet over på landeveien ved hjelp av (FCS-)lastebiler. Men jeg vet at det finnes enkelte i Østfold med tilbøyligheter for FCS. Det gjenstår å se hva fremtiden eventuellt måtte bringe, men en spennende tanke var det ihvertfall

quote:
Nei vent! Du vil at den skal komme kjörende i tillegg? Oh-oh!

Ja selvfølgelig! Den kan jo ikke stå stille å losse vogner på samme stedet hele tiden. På slik måte kan denne traktoren stå å losse vogner på den ene siden av sporet, mens "traktoren til Peer" pløyer, sår, og høster seg igjennom de 4 årstidene på den andre siden av sporet.

Med vennlig hilsen, og ønske om en god påske til de av dere som reiser avgårde på påskeferie i dag.

RGER

Roger
Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 11/04/2003 :  20:58:05  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Her er flere blinkskudd...
her er en til...

legg merke til hva som kommer susende i lav høyde.........
jeg tror stolpemennene får noe å fundere på....

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Edited by - greffern on 11/04/2003 20:59:09
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page