Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nye produkter og omtaler & "Bruktbørsen"
 1. Presentasjon av produktnyheter, prisdiskusjoner
 Hvilken mj-butikk er den beste i Norge?
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forrige side
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic
Side: of 2

kelwin

85 Poster

Posted - 16/05/2003 :  21:05:32  Show Profile
-:)

Siden jeg er her idag: Hvilke butikkinnehavere i Norge hater N-skala?

Det er enklest å bestille på (N)ett fra EU/US*, men etpar har begynt å bry seg.

*Har fått fra Japan på 5 dager.

En digresjon
Knut
(Hyssing)

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 16/05/2003 :  22:21:22  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
Jeg vet at Nmj og Hobbytrain har n - skala, men det er ikke det store utvalget, men de kan bestille for deg fra fabrikken/impotør.

Hilsen
LarsB

Webside: http://home.no.net/labyman
Go to Top of Page

smholt

Norway
1866 Poster

Posted - 16/05/2003 :  22:26:54  Show Profile  Visit smholt's Homepage
Skulle ikke forundre meg om Eirik i Vestfold Modelljernbane Import http://www.gntrains.no har N-skala. Eirik har jo drevet med N i mange år.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

kelwin

85 Poster

Posted - 24/05/2003 :  00:33:46  Show Profile
jeg skjønner ikke helt dette her. har kjøpt fra Usa-Tyskland-Danmark-Sverige-Norge-Japan gjennom 10 år - på nett - fax -skriftlig. jeg må ha uttrykt meg feil på en eller annen måte, men forstår ikke hvor.

dere som kan dette, gi meg råd om hvordan jeg skal forklare hva jeg driver med-det må jo være en plass mellom en Oval og DCC, og mellom en DB og.....

Med innsatsvilje idag
Knut
(Gi meg en Robel)

Go to Top of Page

smholt

Norway
1866 Poster

Posted - 24/05/2003 :  10:59:38  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

jeg skjønner ikke helt dette her. har kjøpt fra Usa-Tyskland-Danmark-Sverige-Norge-Japan gjennom 10 år - på nett - fax -skriftlig. jeg må ha uttrykt meg feil på en eller annen måte, men forstår ikke hvor.

dere som kan dette, gi meg råd om hvordan jeg skal forklare hva jeg driver med-det må jo være en plass mellom en Oval og DCC, og mellom en DB og.....

Med innsatsvilje idag
Knut
(Gi meg en Robel)

Ikke forstår jeg helt hva du mener helt heller. Jeg syns du uttaler deg mye i halvkevedede setninger som er litt vanskelig å skjønne. Akkurat som innlegget ditt(og svaret fra en annen som lurer) i en annen streng på nettet idag:
quote:
quote:

--------------------------------------------------------------------------------
OOps.
Knut
(Kan ikke dy meg, har tross alt 20 meter Nskala på 13m2...)

fra kelwin

--------------------------------------------------------------------------------
?????????????????????????????????????????????????????????????
Knut

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 24/05/2003 :  21:26:19  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Røyke sokker, egentlig. Merkelig ord: egentlig.. hva betyr "egentlig" egentlig? Mellom ovalen går jo C.A.R.T. serien. Der går det fort for seg, hvertfall i 300. Så har du sump racing i Florida ... Dritgøy må det være å kjøre i en planende bil i ørtåførti km/t i sumpene. Bør prøves. Desibelrace bør vel også prøves ut tror jeg... øøøhh etter nærmere ettertanke tror jeg russen prøvde det rundt 17. mai. Idag ble Skibladner funnet på slippen, de sier at vannstanden er en meter for lav. Forretninger Må Prøves før man kan eventuelt kvalitetsikre dem. ØØhhhhh, eg kobler av.,-.,awawnrsh3q24y56j543gt%%€#"!

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Edited by - greffern on 24/05/2003 21:34:10
Go to Top of Page

Espen

121 Poster

Posted - 24/05/2003 :  21:39:14  Show Profile
Greffern

Og hva mener du egentlig ????

MVH Espen

Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 24/05/2003 :  22:35:31  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Tja, si det............
Ble litt inspirert av kelwin..
Forøvrig er det sant altsammen.
Anbefaler forresten sumprace.
PS: Skibladner ligger faktisk på slippen og venter på høyere vannstand.
Go to Top of Page

tcw

21 Poster

Posted - 25/05/2003 :  14:38:40  Show Profile
[sitat]
"Hver og en bör få sjansen til å selv danne seg et bilde av noen og noe. Det er en misforstått og uärlig hjelpsomhet "å advare" mot enkelte forretninger."
"Jeg synes man skal fortelle de positive historiene til andre og ta opp de negative historiene med den det gjelder."
[]

Da bør vi muligens legge ned alle internett-forumer slik at alle kan gjøre seg opp en mening på egenhånd...

Herregud. Jeg vil vel ikke stå og klage på dårlig service i butikken. De fleste går vel kun til en annen butikk neste gang!

Tc
Go to Top of Page

kelwin

85 Poster

Posted - 28/05/2003 :  20:18:23  Show Profile
Halkveda viser etc:

1. Vi har forskjellige måter å uttrykke oss på. Offensivt var det vel ikke?
2. Jeg har mange års erfaring med å handle lokalt også...
3. Enkelt: Hvis noen har gode erfaringer med norske forhandlere når det gjelder N, bare send en post til meg privat (kelwin@online.no)

Jeg må nok understreke at jeg ikke er i nærheten av kunnskapsnivået til de fleste (?) her, i tilfelle det ikke har fremgått før G). Riktignok har jeg noen kvadratmeter med N, men på enkleste nivå. (Det hender det går strøm der også GG). Jeg trenger den hjelp jeg kan få, men en del praktisk og teoretisk ballast har jeg.

Velsignet fridag
Knut

PS: Jeg har lagt ut et spørsmål om rammeverk i en annen tråd, kan hende det er for kortfatta også. Isåfall gi beskjed-antar at endel leser :DS

Go to Top of Page

Balder

24 Poster

Posted - 31/08/2003 :  02:38:02  Show Profile
For meg er det en ting som teller, og det er nettbutikken.

Jeg liker å sitte hjemme i ro og mak, og bla i kataloger og bestille på nettet.

I en nettbutikk ser jeg etter følgende:

1. Proft design og en vel gjennomført nettbutikk gjør meg lysten på å handle der.

2. Bilder gir meg en følelse med hva jeg handler.

3. Stort utvalg gir meg en følelse at bedriften er seriøs og populær.

4. Handlekurv med totalsum og tydelig oppgitte fraktpriser gjør meg trygg.

5. Hvis disse kriteriene er oppfylt, handler jeg hos den billigste.

6. Ordrebekreftelse er viktig ved netthandel.......helst på skjerm direkte OG e-post med ordrenummer som man kan ha som referanse.

7. Rask levering og god kommunikasjon hvis utsolgt, sørger for at mine bånd til bedriften knyttes.

Som dere ser er ikke pris det viktigste for meg. Bare hvis to bedrifter har samme service og kvalitet, vil jeg se på prisen. Men selvfølgelig... det er en grense for hva jeg betaler...

Personlig synes jeg Amundsen ( http://www.amundsenhobby.no/hoved.htm ) har den beste nettbutikken så langt. Og det er jo kjekt når jeg selv bygger i Z skala.

Jeg håper flere satser mer på nettbutikkene sine. Det krever litt jobb i begynnelsen, men er en salgsmåte med lave kostnader på sikt.

Kanskje noen av dem leser dette og får noen tips?

Go to Top of Page
Side: of 2 Previous Topic Tema Next Topic  
Previous Page
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page