Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 H0 skala
 Di.3 fra ROCO
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forrige side
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic
Side: of 4

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 11/09/2003 :  19:04:30  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
Nå har du inggen undskyldning Heine

Hilsen
LarsB

Webside: http://home.no.net/labyman

Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 11/09/2003 :  19:26:09  Show Profile
Hei!
quote:
Og nå går det vel ikke lang tid før Roger kommer med bilder fra det gamle H0-anlegget mitt....

Jeg tok oppfordringen din Heine, men der fant jeg jo bare bilder av Märklins gamle Di3. Bortsett fra stigtrinnene på Rocos variant, er det jo ikke så mye som skiller de to modellene, da ingen av dem har skjørt eller ploger.

quote:
Nei, det blir nok ingen Di3 på meg.

Joda Heine, klart det. Hvis du ikke vil scratch-bygge den slik Sverre J. Dahl, kan du jo kitbash'e en fra beskrivelsen på "Do it yourself in z-scale": http://www.zscale.org/articles/my1144.html

Med vennlig hilsen

RGER
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 11/09/2003 :  19:45:37  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Joda Heine, klart det. Hvis du ikke vil scratch-bygge den slik Sverre J. Dahl, kan du jo kitbash'e en fra beskrivelsen på "Do it yourself in z-scale": http://www.zscale.org/articles/my1144.html

Med vennlig hilsen

RGER

Eller jeg kan kjøpe en ferdig fra http://www.mikkelsen.ch

Jeg fikk denne mailen derfra i dag:

Hej Heine,

Ja, jeg er ved at faa lavet en master og en stoebeform.
Jeg regner med at NOHABen kommer til foraaret, alt efter hvor laenge
stoeberiet er om arbejdet.
Der kommer selvfoelgelig ogsaa en eller flere udgaver af den norske Di3!

Med venlig hilsen,
Claes Mikkelsen

Speil og gitter sies det ikke noe om...

Ellers er det jo gledelig at du er så godt kjent med Z-skala sites Roger.

Mvh Heine

Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 11/09/2003 :  20:54:01  Show Profile
Hei!
quote:
Jeg regner med at NOHABen kommer til foraaret, alt efter hvor laenge
stoeberiet er om arbejdet. Der kommer selvfoelgelig ogsaa en eller flere udgaver af den norske Di3!

Dette er jo svært gode nyheter for dere som driver med Z-skala. Vi får håpe at dette ikke er en melding som er disponert for å havne nede i diskusjonstråden om "The world's worst....."

quote:
Speil og gitter sies det ikke noe om...

Det "" det være dersom du "skal bruke modellen til å kjøre på et annlegg, og dersom du ønsker å gjøre som forbildet". (Sorry Erik, jeg kunne ikke dy meg for å bruke denne engang til).
Men det hadde jo vært "typisk" da, at en norsk Di3-modell i Z-skala fikk særnorske detaljer, som nettopp Roco valgte å droppe på sin modell i H0.

quote:
Ellers er det jo gledelig at du er så godt kjent med Z-skala sites Roger.

Når "nesten hele" "Gleng-gjengen" driver med Z-skala, så er det vanskelig å ikke "snappe opp" litt informasjon "her og der". Men jeg beholder min "integritet", og holder meg til H0. Jeg begynner ihvertfall ikke med Z før Peer

Med vennlig hilsen

RGER
Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 11/09/2003 :  23:28:37  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
quote:

...må-ha-di3-må-ha-alle-varianter-må-ha-må-ha ...

*ralle*

Jaja.

mvh
Spenning L

Jeg hadde egentlig ikke tenk å kjøpe rocos eller nmjs 641 fordi jeg ikke kjører i den epoken. Men hadde tenkt å kjøpe gammeldesig med 2 dører og nydesign fra nmj/heljan. Men en kar hos Hobbyimport viste meg modellen og sa den måtte jeg bare ha, da var jeg solgt. Mens den andre som kjøre i z-skala som også sa jeg måtte ha den.....hehe. Så det blir nok til at jeg kjøper Nmj/Heljan modellene når oppgjøret for kåken er i boks.

Hilsen
LarsB

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 11/09/2003 :  23:54:34  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Så det blir nok til at jeg kjøper Nmj/Heljan modellene når oppgjøret for kåken er i boks.

Hilsen
LarsB

Hadde det ikke vært bedre å bruke de pengene på å bygge anlegg i stedet?

Eller så kan du jo vente til Nohaben kommer i Z, så kan du kjøpe bordet mitt. Så kan du sitte hjemme i stua di og kjøre så mye Nohab du bare orker...

Mvh Heine

Go to Top of Page

bawaria

965 Poster

Posted - 12/09/2003 :  07:20:40  Show Profile  Visit bawaria's Homepage
quote:
Men en kar hos Hobbyimport viste meg modellen og sa den måtte jeg bare ha, da var jeg solgt.

Det er klart Lars, det var ikke akkurat vanskelig å overtale deg om den saken. Det er jo kjekt å ha en Nohab som går som en drøm vel. Selgeren var jo grei også vel.
En annen ting Lars ikke bry deg om de på forumet her om det tullet med speiler og gitter: det Roco som har rett og NSB som har feil.
Ha en fjong ettermiddag.

Terje Reiss

Edited by - bawaria on 12/09/2003 07:23:33
Go to Top of Page

pramsdal

793 Poster

Posted - 12/09/2003 :  09:07:29  Show Profile
HeineP skriver:

quote:
Dessuten blir det jo helt feil å kjøpe loket her i Norge når NSB kjøpte sitt i Sverige...

Støtter dette!

Da trenger jeg heller ikke kjøpe Stortysker. Kan bare sitte og vente på at tyskerne kommer og leverer.........

Petter

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 12/09/2003 :  10:28:12  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Da trenger jeg heller ikke kjøpe Stortysker. Kan bare sitte og vente på at tyskerne kommer og leverer.........

Petter

Men da må du vel gjennom 5-6 år (1 år med hurtigklokka til Fremo-gjengen) med krig i 1:87 først..... Det kan sikkert Øyvind S. hjelpe deg med.

Mvh Heine

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 12/09/2003 :  18:59:34  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
quote:

Hadde det ikke vært bedre å bruke de pengene på å bygge anlegg i stedet?

Eller så kan du jo vente til Nohaben kommer i Z, så kan du kjøpe bordet mitt. Så kan du sitte hjemme i stua di og kjøre så mye Nohab du bare orker...

Mvh Heine

Får å si det slik Heine, Har nok til nohabene og litt til. Jeg blir å bruke noen tusen kr på rullene matriell. SÅ blir jeg å bygge et annlegg samtidig. Blir et annlegg som lar seg flytte på seg, med tanke på plassen i leligheten.

Elller som Peer sa på Messa: Bygg Fremo
Med alle de standarene fremogutta har ,kan vell snart hele normen utgis i bokform på 500 sider. Men Du trenger vell en nohab til fremo-modlulen din Heine

Selv om jeg har 80..000 så bruker jeg de heller på et Ho-annlegg. Men jeg må si at bordet og koferten er noen flotte saker, Heine. Et bra stykke arbeid.

Ha en fin helg.

Hilsen
LarsB

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 12/09/2003 :  19:20:37  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
quote:

Det er klart Lars, det var ikke akkurat vanskelig å overtale deg om den saken. Det er jo kjekt å ha en Nohab som går som en drøm vel. Selgeren var jo grei også vel.
En annen ting Lars ikke bry deg om de på forumet her om det tullet med speiler og gitter: det Roco som har rett og NSB som har feil.
Ha en fjong ettermiddag.

Terje Reiss

Edited by - bawaria on 12/09/2003 07:23:33

Selgerer var grei han, en grei deal på nohaen også Men egentlig burde selgeren bet for speil og gitter Loket burde i det miste ha speil som ved leveransen. Både Roco's El16 og EL18 loket fikk jo speil.

Men så har loket mange finde detaljer som ikke Nohabene fra Bmj/Heljan har( er jo fine modeller for det). Men jeg tror de nye nohabene er er bedre enn Bmj/Heljan. Så det spørrs om ikke de bli bedre enn rocos sin også men det får tiden vise.

Må si selgeren hos Norsk hobby import hadde et et fin annlegg også......

Ha en fin helg
Hilsen
LarsB

Edited by - larsb on 12/09/2003 19:21:43
Go to Top of Page
Side: of 4 Previous Topic Tema Next Topic  
Previous Page
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page