Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Stor-skala, live steam og hagejernbane
 Tidenes mest vannvittige storskalamodell?
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

n/a

126 Posts

Posted - 06/12/2001 :  14:52:03  Show Profile
Hva tror du rører seg i hodet på en person som finner på å bygge cruiseskipet "Majesty of the seas" i 1/8-skala? Og som attpåtil blir ferdig med prosjektet! Å lage en 1/8-skala modell av en båt som er ca. 250 meter i virkeligheten og ender opp med en 70 tonns modell av et cruiseskip er bare rått!
Riktignok er ikke dette en togmodell men jeg antar at dere synes det er like gøy for det å se noen bilder fra dette sinnsvake prosjektet....
Tenk så stilig det ville vært å legge til langs en modelltro kai a'la den på Åndalsnes hvor det går spor ut på kai-piren og kommet tøffende med et 1/8 skala livesteam tog der som tilbringertjeneste for båtpassasjerene!

Hvis noen er stø i fransk så hadde det vært gøy å få et lite sammendrag her av teksten. Jeg oppfattet imidlertid at han hadde brukt ca 13.000 timer. Det som er litt moro å tenke på er at det er sikkert mulig å få se denne modellen i virkeligheten hvis man er i Frankrike.

http://perso.wanadoo.fr/bernard.joannes/bateau.htm

Edited by - peer hovland on 06/12/2001 14:55:18

EiKa

Norway
945 Poster

Posted - 06/12/2001 :  16:31:18  Show Profile  Visit EiKa's Homepage
Nå kjenner jeg ikke skalaen i dette tilfeller, men store nok for de fleste er nok togene på dette amerikanske (selvfølgelig?) anlegget:

Bildene er tatt av Towne Comee på anlegget til en Steve Flanders i Utah, og jeg kom over dem på mylargescale.com for en tid tilbake

Noe og drømme om kanskje?

Eirik

Go to Top of Page

ovehagen

513 Poster

Posted - 08/12/2001 :  17:25:34  Show Profile  Visit ovehagen's Homepage
quote:

Hva tror du rører seg i hodet på en person som finner på å bygge cruiseskipet "Majesty of the seas" i 1/8-skala.

Edited by - peer hovland on 06/12/2001 14:55:18

Hei dette så artig ut, det hadde jo vært artig om han har tenkt å bruke denne som fritidsbåt.
Tenk å legge til gjestehavna med denne.

Det vekker også gode minner fra da jeg seilte som maskinist på m/s Leeward for Norwegian Cruise Line i -98. Vi seilte jo sammen med "Majesteten" på 3 dagers cruisene til Bahamas og 4 dagers Cruisene til Mexico.
Her kan du lese mere om det:

http://home.online.no/~oveberit/leeward.html

Ove I Hagen
http://hjem.sol.no/ovehagen/megmjlogo.jpg
Go to Top of Page

n/a

126 Poster

Posted - 09/12/2001 :  21:53:03  Show Profile
Jeg synes det vil være rart hvis han IKKE skulle bruke den som "cabincruiser" og dra på ferie osv. med den. Skulle jeg først brukt 13000 timer på en båt og bygget den så stor så skulle den iallefall kunne brukes i ferier osv. og ha det skikkelig gøy og få folk til å glane vettet av seg hvorhen jeg enn hadde lagt til med den.
Mulig han kan bruke den i konkurranse med danskebåtene. De reklamerer jo stadig vekk med såkalte "minicruise". Han franskmannen burde jo relativt enkelt bli verdensmester i det markedssegmentet.....

Go to Top of Page

ovehagen

513 Poster

Posted - 10/12/2001 :  16:18:14  Show Profile  Visit ovehagen's Homepage
Når jeg tenker etter så er vel Majesty bygd i Frankrike, og det er vel sannsynlig at dette har en viss samenheng.

Ove I Hagen

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page