Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Stor-skala, live steam og hagejernbane
 Min (forsinkede) julegave....
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Simon R Thornhill

Norway
191 Posts

Posted - 19/03/2002 :  21:38:06  Show Profile  Visit Simon R Thornhill's Homepage
.... ankom postkontoret lørdag.
Gjett om jeg var spent!

1:48 modell av en GE 44 tonner, phase IV. I messing, malt svart.
Produsert for Richard Yoder models
http://www.richyodermodels.com

Prisen: en behagelig $299 pluss frakt $35. Og tollvesenet snuste ikke en gang på pakken.....

Forbildet for skifteloket ser dere her:
http://gelwood.railfan.net/other/bm/bm119h.jpg

Modellen er utstyrt med 2 motorer. Trenger selvsagt innkjøring, men på 0 Skala Vest klubbkveld mandag 18. mars imponerte den ihvertfall meg med gode kjøreegenskaper 'out of the box'.
Modellen er utsyrt med rp25 hjul, 2 stk 12-15v dc motorer, trekk på alle hjul. Jeg målte 0,5 ampere stall uten belastning på loket, trekk kraft på 160 g. Skulle være god for 15-20 0 skala 40' box cars, som er nesten mer enn loket klarte i virkeligheten!

Jeg har fortalt Rich Yoder at flok her i Norge kunne være interessert i slike modeller som han fremskaffer. Ta kontakt! Hils fra meg!!

mvh

Simon

Truls

172 Poster

Posted - 20/03/2002 :  19:58:02  Show Profile
Tollvesent snuste ikke på pakken?

Nå tuler du, til den prisen skal jo staten ha nok, posten skal ha litt til, og så tar staten resten

Sist jeg tok noe inn fra Usa var det for 40 dollar og tror du at når pakka var ferdig fortollet, posten hadde tatt sitt OSV. så hadde den kostet meg nærmere 850 kroner. Dyrt for to vognbyggesett!!!

Må si du var heldig!!

Go to Top of Page

Simon R Thornhill

Norway
191 Poster

Posted - 21/03/2002 :  21:43:47  Show Profile  Visit Simon R Thornhill's Homepage
Ja, skal si meg enig i det: jeg var heldig mht toll, fortolloing osv. Men, slik kan det gå..

Men hva synes du om modellen?
Og Yoder sine sider.

mvh

Simon
Go to Top of Page

Truls

172 Poster

Posted - 24/03/2002 :  22:11:12  Show Profile
Loket så veldig fint ut!! Det er jo nesten den samme prisen som for et plastbuggesett, og til den fhinishen jeg så på bildet må jeg si at du fikk et veldig fint lok kontra utgiftene!

Mj hilsen

Truls Rasmussen

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page