Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Amerikansk MJ og jernbane
 Nye Intermountain lok i H0 og N
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Nicholas

232 Posts

Posted - 19/07/2002 :  23:12:17  Show Profile  Visit Nicholas's Homepage
Intermountain har akkurat annonsert nye modeller i nbåde H0 og N skala. Disse er som følger: (D&RGW fans, merk dette:) EMD SD40T-2, SD45T-2 og SD45-2. Jeg har ikke fått med meg hvilke farger disse kommer i, med SD4xT-2 ble kun brukt av Rio Grande og Southern Pacific (foruten Union Pacific etter at de kjøpte SP.)

mvh
Nicholas

mvh
Nicholas Lorvik

jevistad

Norway
187 Poster

Posted - 22/07/2002 :  10:20:56  Show Profile
Dette var interessant.
Har du en link til disse opplysningene?, prøvde Intermountain sine sider, men fant ikke noe der.
SD45T-2 og SD45-2 betegnelsen var ny for meg, trodde ikke D&RGW har hatt noe slikt, kun SD45.

Hilsen Jon Einar

Go to Top of Page

EiKa

Norway
945 Poster

Posted - 22/07/2002 :  12:50:54  Show Profile  Visit EiKa's Homepage
quote:

SD45T-2 og SD45-2 betegnelsen var ny for meg, trodde ikke D&RGW har hatt noe slikt, kun SD45.

Hilsen Jon Einar

D&RGW hadde 73 SD40T-2, men ingen SD45T-2. Southern Pacific var eneste selskap som kjøpte SD45T-2.
Men hvis du leser Nicolas sitt innlegg en gang til ser du at han skriver "Jeg har ikke fått med meg hvilke farger disse kommer i, men SD4xT-2 ble kun brukt av Rio Grande og Southern Pacific"
Altså påstår han heller ikke at Intermountain kommer med SD45T-2 i D&RGW lakkering.........

Eirik
Go to Top of Page

Nicholas

232 Poster

Posted - 22/07/2002 :  23:03:22  Show Profile  Visit Nicholas's Homepage
quote:

Dette var interessant.
Har du en link til disse opplysningene?, prøvde Intermountain sine sider, men fant ikke noe der.

Hilsen Jon Einar

Hei Jon Einar,

Dette er en opplysning jeg plukket opp på rec.models.railroad. Han som la ut opplysningene driver en hobbybutikk et eller annet sted i USA, og har en kompis som hadde snakket direkte med Intermountain. Leveringsdato ble antydet medio februar 2003.

Ellers stemmer det du sier om at D&RGW ikke har hatt SD45T-2 eller SD45-2. Southern Pacific og Cotton Belt (SSW) hadde alle SD45T-2 som ble produsert, mens både SP og Santa Fe har kjørt SD45-2. D&RGW hadde SD40-T2 og vanlig SD45, pluss et visst antall SD50. Union Pacific sitter med en del "tunnel motors" etter å ha kjøpt SP, men de skrotes etterhvert på grunn av alder og mekanisk tilstand.

Hvis du vil lese mer om disse lok'ene kan du se på følgende nettsider:
www.drgw.net , og www.drgw.ws for Rio Grande
http://espee.railfan.net for Southern Pacific.

mvh
Nicholas
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page