Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Amerikansk MJ og jernbane
 Bilder Santa Fe lok
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Tormod Carlsen

20 Posts

Posted - 25/09/2002 :  14:35:51  Show Profile
Er det noen som har eller vet om et bilde eller noen www.linker til bilde av lokomotivet Santa Fe Alco RS2 nr. 2099/2110 med sebra-striper?
På forhånd takk!
mvh Tormod

Knut Tysnes

532 Poster

Posted - 26/09/2002 :  11:56:39  Show Profile  Visit Knut Tysnes's Homepage
Hei Tormod!

Har du 'The Warbonnet' - Fourth Quarter 1997? Hvis ja, se på side 13.
Der finner du et bilde av 2099 (som jo er samme lok som 2110 den ble omnummerert engang, husker i farten ikke når). Bildet er tatt i 1952 eller 1953 i Wickenburg, Arizona - på The Peavine eller Santa Fe, fourth district, Albuquerque division. Det er strekningen som den gang gikk fra Ash Fork til Phoenix via Prescott. Nå går den fra Williams Junction og utenom byen Prescott.
Opprinnelig het den the Santa Fe, Prescott and Phoenix.

I år kom det en bok om denne linja - Santa Fe to Phoenix fra Signature press - se http://www.signaturepress.com/az5.html
Hvordan jeg vet alt dette?
Tja boka er bestilt og underveis.
Av en eller annen grunn har jeg falt for denne strekningen. Jeg kommer til å la den være inspirasjon for det anlegget (HO)som vi (guttene mine og jeg) begynner på forhåpentligvis i løpet av vinteren. Lok 2099 vil være kjekt å ha på det anlegget.
Hvorfor the Peavine? Ja, det er vel ikke så mange andre steder man kan finne en Santa Fe sidelinje med passe mye trafikk, og hvor man kunne se Warbonnets og Sebrastripete Santa Fe lok kjøre i skråninger med Furutrær.
Jeg minns min bardoms (Halling)dal.

Hilsen
Knut

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page