Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Invitasjon til å forme Norsk MJ Forum
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

smholt

Norway
1869 Posts

Posted - 18/01/2005 :  23:50:51  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Vi inviterer alle MJ'ere til å være med i diskusjonen om Norsk MJ Forum vedr. utvikling, moderatorer, administratorer, etc.
Sjekk ut den nye hjemmesiden og kom med dine kommentarer.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Moderator Norsk MJ Forum

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 19/01/2005 :  00:36:58  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
Må si du har gjort en bra jobb så langt og ser fram til å se den videre utviklingen på forumet.Og ikke minst mulighet for å laste opp videofiler på forumet igjen i tilegg til bilder.

Hva med å gjøre noe ala modellrallaren og poste nyheter og annet på forsiden? Og de har reklamebanere som vell dekker inn utgiftene vill jeg tro.

Menb jeg er sikker på du og andre på forumet har gode impulser å kommer med.

Så imens ønsker jeg Norsk mjforum til lykke med sin videre utvilking og satsing.

Hilsen
LarsB
Webside: http://home.no.net/labyman

Go to Top of Page

B E Pedersen

Norway
805 Poster

Posted - 19/01/2005 :  08:37:57  Show Profile  Reply with Quote
Dette ser jo oversiktlig og greit ut, Svein-Martin

Jeg har bare et lite hjertesukk, og det gjelder datoformatet i "Hva skjer?"
Skal en først benytte utaskjærs format, synes jeg det er bedre med yyyy/mm/dd.
Men nederst på hovedsiden står det jo på norsk så det er kanskje ingen umulighet ....?

BE
Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 19/01/2005 :  13:23:07  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by B E Pedersen

Dette ser jo oversiktlig og greit ut, Svein-Martin

Jeg har bare et lite hjertesukk, og det gjelder datoformatet i "Hva skjer?"
Skal en først benytte utaskjærs format, synes jeg det er bedre med yyyy/mm/dd.
Men nederst på hovedsiden står det jo på norsk så det er kanskje ingen umulighet ....?

BE

Datoformatet er rettet opp.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Moderator Norsk MJ Forum
Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 19/01/2005 :  13:31:40  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
"Hva Skjer" listen burde kanskje tydligere vise om det er i Norge eller utlandet også?
Hvis det blir mange aktiviteter etterhvert så kan det bli litt uoversiktelig å få med seg hva som skjer akuratt NÅ(neste helg)?
OG datoene burde kanskje stå i fet skrift for tydeliggjøring.
Kunne godt ha stått rett under "Arragement navnet" og nesten like stor skrift.
OG i Norge skriver vi det dag/måned/årstall. dd/mm/yyyy (Vi er jo ikke Svensker heller)

Er det automatisk tidsstyrt slik at de som har gått ut på dato automatisk forsvinner fra listen? Eller MÅ den vedlikeholdes manuelt?

PS: Du har gjort en fabelaktig jobb Svein-Martin med ALT siden ifjord og frem til nå. Og videre også håper jeg

Mvh.
Torsja
http://194.143.113.189/tjm/ & WWW.ZMOD.NO

Edited by - tjm on 19/01/2005 13:38:14
Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 19/01/2005 :  13:59:57  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

"Hva Skjer" listen burde kanskje tydligere vise om det er i Norge eller utlandet også?
Hvis det blir mange aktiviteter etterhvert så kan det bli litt uoversiktelig å få med seg hva som skjer akuratt NÅ(neste helg)?
OG datoene burde kanskje stå i fet skrift for tydeliggjøring.
Kunne godt ha stått rett under "Arragement navnet" og nesten like stor skrift.
OG i Norge skriver vi det dag/måned/årstall. dd/mm/yyyy (Vi er jo ikke Svensker heller)

Er det automatisk tidsstyrt slik at de som har gått ut på dato automatisk forsvinner fra listen? Eller MÅ den vedlikeholdes manuelt?

PS: Du har gjort en fabelaktig jobb Svein-Martin med ALT siden ifjord og frem til nå. Og videre også håper jeg

Mvh.
Torsja
http://194.143.113.189/tjm/ & WWW.ZMOD.NO

Skal se på dette.

Ting forsvinner fra listen når datoen er forbi, så det vedlikeholder seg selv.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Moderator Norsk MJ Forum
Go to Top of Page

Baardk

Norway
88 Poster

Posted - 21/02/2006 :  20:11:53  Show Profile  Visit Baardk's Homepage  Reply with Quote
Hei
Igjen må jeg få si at siden er bare super.
Men (hvis det hadde vært mulig) kunne det vært artig hvis det hadde vært et "bruktbørs" sted e.l. ?
Bare et tips bare...
Go to Top of Page

Hagen

Norway
538 Poster

Posted - 21/02/2006 :  21:08:09  Show Profile  Visit Hagen's Homepage  Reply with Quote
Foreslår at vi holder oss til bruktbørsen på MJF sidene, QXL, E-bay og FINN.
Det er for mange børssider allerede, folk finner ikke det de trenger og de som legger ut noe for salg risikerer at det ligger lenge før noen interreserte tilfeldigvis "svinser innom".
Men et forum rom der lenker til egne og andres nettauksjoner/annonser kunne vært ok, da kan man få litt mer eksponering for sitt salg og interreserte kan finne noe de kanskje leter etter.

Size does matter
Rune Hagen
Go to Top of Page

Baardk

Norway
88 Poster

Posted - 27/02/2006 :  06:53:21  Show Profile  Visit Baardk's Homepage  Reply with Quote
Hadde det vert en ide å hatt en egen "byggetips" mappe, der folk kunne dele sine ideer når det gjalt bygging av modeller generelt?
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 27/02/2006 :  09:15:12  Show Profile  Reply with Quote
Baard, det er en glimrende idé.
Det er notert.

mvh Øyvind S.

Moduler etter Fremo/FCS-standard.
Faller Car System (FCS)

Go to Top of Page

Baardk

Norway
88 Poster

Posted - 22/03/2006 :  12:26:47  Show Profile  Visit Baardk's Homepage  Reply with Quote
Takk:)
Lurte også på om det kunne være mulig å få laget en liten side med forklaring på mj-forkortelser eller hvordan jeg skal si det. Leser en del på disse sidene og andre togsider, men er ofte ganske forvirret p.g.a. at folk bruker mye forkortelser og utrykk som bare de garvede mj-folka forstår...tror jeg :)
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 22/03/2006 :  20:14:36  Show Profile  Reply with Quote
Hei Baard

Igjen en god idé.
Som du kanskje har sett, så er det igangsatt et dugnadsprosjekt som heter MJwiki.no.
Dette er et MJ-leksikon, og et litt bedre sted å legge både tips og ordforklaringer enn et forum hvor ting forsvinner i glemslen etter få dager.

Her er link til en side hvor jeg har påbegynt noen ordforklaringer. Hvis det er ord du gjerne vil ha forklart, så legg de bare til i listen, så tar det ikke lang tid før noen fyller ut forklaringene. Folk må også selvfølgelig gjerne legge opp ord OG forklaringer. På den måten kan vi bygge opp en ordliste.
http://mjwiki.no/wiki/index.php/MJ-ordliste

MJwiki.no finner du på www.MJwiki.no

mvh
Øyvind
kategoriredaktør, MJwiki.no
Go to Top of Page

JanT

Norway
242 Poster

Posted - 22/03/2006 :  21:36:57  Show Profile  Reply with Quote
Ypperlig tiltak med ordliste!
Men du skriver bl.a: (f.eks. DI3 - Diesellokomotiv nr. 3):
Skal det ikke være: (Di3 - Diesellokomotiv type 3)? Eller tar jeg feil?

JanT
H0 norsk/DC Analog
Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 22/03/2006 :  21:39:37  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by JanT

Ypperlig tiltak med ordliste!
Men du skriver bl.a: (f.eks. DI3 - Diesellokomotiv nr. 3):
Skal det ikke være: (Di3 - Diesellokomotiv type 3)? Eller tar jeg feil?

JanT
H0 norsk/DC Analog

Du har rett der, mange koker mye søl Type 92 er Bm + BS. Men skriver du Bm92 så omtaler du motorvogna og ikke hele togsettet som er Bm+Bs(styrevogn).

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05

Edited by - LarsB on 22/03/2006 21:44:12
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 22/03/2006 :  23:58:22  Show Profile  Reply with Quote
Hei Jan

Hyggelig å se bidrag fra deg også på MJwiki.
Det er helt sikkert riktig at det skal være "Di3 - Diesellokomotiv type 3"
Generelt er det bare å rette opp slike feil dere finner.

mvh
Øyvind
kategoriredaktør, MJwiki.no
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page