Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Gledesprederen og andre uhøytideligheter
 Hvorfor finnes ingen Märklinmodell-karikaturer?
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

NiM

440 Posts

Posted - 03/02/2006 :  15:23:37  Show Profile  Reply with Quote
Med tanke på den voldsomme debatten som raser i alle medier nå om profet-karikaturer, så har det fått meg til å tenke på at det faktisk aldri har vært vist noen karikatur-tegning av noen Märklinmodeller! Er DC-folkene virkelig så redde for AC-folkene at man ikke tør det??
Siden vi i NiM er delt i to når det gjelder AC/DC og våpenhvilen internt er skjør (for å si det mildt... ) så tør sannsynligvis ikke vi gå ut med noen karikaturer. Men er det noen andre som tør her?? Det burde jo være nok å ta tak i med tanke på tallerkenflenser, en million hefteringer, som regel drift på for få aksler, slepesko osv. osv....

Edited by - NiM on 03/02/2006 15:26:31

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 03/02/2006 :  15:54:18  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
Er dere sikker på at det er 50/50. En likestrømsman er observet i Mekka med kamera på oppdrag for M&E

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05
Go to Top of Page

KjellAn

Norway
814 Poster

Posted - 03/02/2006 :  15:56:59  Show Profile  Reply with Quote
Nei, det finnes vel ingen som tør å lage slike karikaturer av noen av frykt for at forumet skal bli delt ...

Men på den annen side har jeg vel sett enkelte DC'ere som etter en liten kjøretur må legge lok'et på ryggen for å la hjulringene renses med diverse rensemedium. Og dette mens de øvrige kjøredeltakerne saumfarer alle togspor, sidespor og andre gjemmer med en dertil egnet pussekloss for at strømmen igjen skal ledes fritt fram til motorenes indre bevegelig liv ...

hilsen KjellAn

Märklin H0-K Digital / Uhlenbrock Daisy+Power3 / Norsk+Tysk epoke III+IV
"Lyden av elektro-stang-lok er toppen"
Go to Top of Page

pramsdal

793 Poster

Posted - 03/02/2006 :  17:02:39  Show Profile  Reply with Quote
Du kan jo bare se på skinnene til Märklin så har du karikatur god nok!

Petter
Go to Top of Page

MartinB

243 Poster

Posted - 03/02/2006 :  18:56:25  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by NiM

Med tanke på den voldsomme debatten som raser i alle medier nå om profet-karikaturer, så har det fått meg til å tenke på at det faktisk aldri har vært vist noen karikatur-tegning av noen Märklinmodeller! Er DC-folkene virkelig så redde for AC-folkene at man ikke tør det??
Siden vi i NiM er delt i to når det gjelder AC/DC og våpenhvilen internt er skjør (for å si det mildt... ) så tør sannsynligvis ikke vi gå ut med noen karikaturer. Men er det noen andre som tør her?? Det burde jo være nok å ta tak i med tanke på tallerkenflenser, en million hefteringer, som regel drift på for få aksler, slepesko osv. osv....

Nå må dere passe dere så ikke Mullah Railcar fra Göppa utsteder en Fatwa mot dere

Med vennlig hilsen Martin
-----------------------
H0 Tysk Ep. III / IV.A
Märklin Systems
Go to Top of Page

kness

Norway
279 Poster

Posted - 03/02/2006 :  19:00:13  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by MartinB

Nå må dere passe dere så ikke Mullah Railcar fra Göppa utsteder en Fatwa mot dere

Med vennlig hilsen Martin
-----------------------
H0 Tysk Ep. III / IV.A
Märklin Systems

Kanskje det blir samme action i sør-Tyskland som det er på Gaza-stripen i disse dager? Masse 3-ledere og mullaer som kaster superline modeller i murvegger og brenner Roco-esker....

Hilsen Kjetil
Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 06/02/2006 :  08:34:21  Show Profile  Reply with Quote
Hei !

I frykt for å krenke noen, destruerte jeg her en sen kveld/natt noen av Märklins helligste skrifter, selveste Katalogen. Gammel (1993) og totalt uinteressant for meg men dog, et verk for skjønnere og
Märklin-ekstremister. Jeg slukket for sikkerhets skyld lyset rundt huset der jeg gikk. Tror ikke det var noen som så meg...

MJ-hilsen Tm Lynga

Det enkle er ofte det beste !

H0, norsk forbilde, DCC Digitrax og analogt MRC.
Go to Top of Page

einjen

Norway
228 Poster

Posted - 06/02/2006 :  09:29:00  Show Profile  Visit einjen's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by TomL

Hei !

I frykt for å krenke noen, destruerte jeg her en sen kveld/natt noen av Märklins helligste skrifter, selveste Katalogen. Gammel (1993) og totalt uinteressant for meg men dog, et verk for skjønnere og
Märklin-ekstremister. Jeg slukket for sikkerhets skyld lyset rundt huset der jeg gikk. Tror ikke det var noen som så meg...

mmmm bra jobba.... Her har mannen tatt de sterkeste sikkerhetsforanstaltninger for ikke å bli avslørt..... og så skryter han av det på forumet i ettertid.....

Ingen bør bli overrasket om Tyskland innfører handelsblokade mot Norge etter dette.....

Words of wizdom are easily spoken, but they are cheap talk.
http://einar.nidelven-it.no/einarblog
Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 06/02/2006 :  10:40:23  Show Profile  Reply with Quote
Ja, det er jo ytringsfrihet

Og dessuten....tyske varer...jeg bruker ikke noe som er fra Tyskland; og det hadde ikke vært meg imot, om alle Audiotene og BMW eierne fikk seg en annen bil, med BLINKLYS som standardutstyr. De tyske bilene av nevnte merker kan umulig være utstyrt med dette

Om vi selger litt fisk til dem, så spiller det liten rolle...den er full av tungmetaller og drit likevel..

Dette var morro...

....Tm Lynga

Go to Top of Page

NiM

440 Poster

Posted - 06/02/2006 :  12:42:03  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by TomLI frykt for å krenke noen, destruerte jeg her en sen kveld/natt noen av Märklins helligste skrifter, selveste Katalogen. Gammel (1993) og totalt uinteressant for meg men dog, et verk for skjønnere og Märklin-ekstremister ...
Det var da dumt å ødelegge katalogen. Den kunne sikkert vært solgt til en Märklin-fantast som manglet kun denne ene katalogen i samlingen sin Det hadde sikkert gitt et bra tilskudd til innkjøp av mj-materiell fra land utenom Göppa-riket.
Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 06/02/2006 :  13:39:00  Show Profile  Reply with Quote
Når vi først er i gang...
Noe annet som kunne vært skikkelig morro, og som hadde gitt et ordentlig kikk, var å brenne en Märklin-katalog utenfor butikken til Viggo

Ja, ja...vi kan ha mye morro, vi som bor i et fredelig og fritt land

...Tm Lynga

Go to Top of Page

NiM

440 Poster

Posted - 06/02/2006 :  14:11:47  Show Profile  Reply with Quote
Spørsmål til TomL:
Hadde du lest den Märklin-katalogen så mye at den var gått i stykker
... fordi det måtte vel være en grunn til du ikke hadde nytte av den lenger.

Og du trenger ikke si at den var kjøpt ved en feiltakelse.
(Aner vi en liten "skap-Märklinist" i deg?)
Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 06/02/2006 :  14:36:10  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by NiM

Spørsmål til TomL:
Hadde du lest den Märklin-katalogen så mye at den var gått i stykker
... fordi det måtte vel være en grunn til du ikke hadde nytte av den lenger.

Og du trenger ikke si at den var kjøpt ved en feiltakelse.
(Aner vi en liten "skap-Märklinist" i deg?)

Neida, katalogen er som ny, nesten ikke lest i den. (Bare i smug) Jeg konverterte i 1993, og siden har katalogen bare ligget der som en forbannelse dvs ligget i veien, opptatt plass, beregnet for NMJ-Posten

Jeg ble en godt oppdratt Märklinist. (Påtvunget et ferdiganlegg av min far da jeg var 8.) Men, så møtte jeg Mullah Finn på en Hobbymesse, da ble jeg frelst, og konverterte bort fra Märklin.

...Tm Lynga

Go to Top of Page

NiM

440 Poster

Posted - 06/02/2006 :  14:44:35  Show Profile  Reply with Quote
Nå må vi være forsikte før dette utarter helt. Alle vet jo at det finnes ekstreme krefter i MJ-miljøet som bare venter på en anledning til å storme Märklin-ambasadene! Det eneste som mangler nå er at noen truer med å sette fyr på Heljan-kataloger på Strømmen. Og la oss håpe at en viss fyr fra Rådes maltraktering av en Superline Di2 som ble vist i Oslo i helga ikke kommer gutta på Strømmen for øye. For da mobiliserer de sikkert Nohabmed-Lars!

Go to Top of Page

Trønderprinsen

Norway
21 Poster

Posted - 06/02/2006 :  14:52:53  Show Profile  Reply with Quote
Nok et tydelig eksempel på en fullstendig fortapt sjel i 2-skinne-systemets villfarelse

En fredfylt hilsen fra en trøndersk "Märklinist" som forøvrig er bosatt i Bergen av alle ting

Sverre Jensen
Go to Top of Page

kness

Norway
279 Poster

Posted - 06/02/2006 :  15:30:49  Show Profile  Reply with Quote
Denne tegningen går ikke på Märklinister, men entusiaster generellt. Noen som kjenner seg igjen...?

Hilsen Kjetil
Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 07/02/2006 :  17:58:01  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
ja er det mulig hehehe...

Jeg tro Finn har brent de katalogene for lengst, etter problemene NMJ har med Heljan.

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05
Go to Top of Page

Hagen

Norway
538 Poster

Posted - 08/02/2006 :  10:06:51  Show Profile  Visit Hagen's Homepage  Reply with Quote
Her fra siste styremøte i Märklin
http://fdesouche.hautetfort.com/archive/2006/02/06/islam-extasy.html
Det er helt tydelig at Märklin produktet på forrige side skulle være hemmelig frem til etter Nürnbergmessen.
Eller har jeg fått feil info og dette er fra ett representantskapsmøte i en annen MJ klubb?

Size does matter
Rune Hagen
Go to Top of Page

maxboo

Norway
46 Poster

Posted - 08/02/2006 :  21:37:37  Show Profile  Reply with Quote
Dette kan vel kalles en märklin-karikatur?

Bør jeg gå under jorden nå?

mvh Karstein

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 08/02/2006 :  21:44:38  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
Er vell heller 3-leder folka som burde det etter dette tegningen Og er å beskue i Trondheimsvegen

Hilsen
LarsB

Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 08/02/2006 :  22:11:08  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
det som var her kunne virke støtende på sarte sjeler, så jeg slettet det

TENK SMÅTT,TENK Z! (Henrik)
Analogt US-anlegg. Skala Z. År 1950+

Edited by - crasyhh on 09/02/2006 11:02:05
Go to Top of Page

NiM

440 Poster

Posted - 08/02/2006 :  23:00:23  Show Profile  Reply with Quote
Sånn som det loket ser ut så skulle man jo nesten tro det var noe som likner på den amerikanske produsenten Bachmann! :-)
Dvs. at på siden av loket skulle det stått "alà Bachmann" istedet kanskje?.... :-)
Go to Top of Page

KjellAn

Norway
814 Poster

Posted - 09/02/2006 :  12:54:08  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Hagen

Her fra siste styremøte i Märklin
http://fdesouche.hautetfort.com/archive/2006/02/06/islam-extasy.html ...

Eller har jeg fått feil info og dette er fra ett representantskapsmøte i en annen MJ klubb?

Kan det f.eks. ha vært fra den ekstraordinære GF'en til MJF ...

hilsen KjellAn

Märklin H0-K Digital / Uhlenbrock Daisy+Power3 / Norsk+Tysk epoke III+IV
"Lyden av elektro-stang-lok er toppen"
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page