Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Kommentarer og forslag
 Språk
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

GeirC

Norway
25 Posts

Posted - 26/03/2006 :  20:32:19  Show Profile  Reply with Quote
Først og fremst så må jeg bare si at MJwiki er et flott prosjekt. Mye godt stoff der :)

Men

Det er en ting jeg reagerte på med en gang jeg åpnet siden; språket. Det er jo dølaenglish. En mix mellom norsk og engelsk. Fks History og community portal.

Som tidl. rådgier på web-prosjekter er det noe jeg bare må sette fingeren på. Enten englesk eller norsk. SKal det mikses, så ha to versjoner, en norsk og ett engelsk speil.

Ellers så har jeg lesestoff for timer på denne siden :) Flott jobb!

Geir
La Vøgne Leve!

terjest

Norway
1837 Poster

Posted - 26/03/2006 :  23:14:05  Show Profile  Visit terjest's Homepage  Reply with Quote
Hallo Geir

Jeg er enig, engelsken skal bort! At det henger igjen engelske ord i særlig menyene på venstresiden, skyldes delvis mangler i MediaWikis norske språkpakke, og delvis at MediaWiki er konstruert slik at noen oversettelser må gjøres manuelt inne i php-skriptfilene. Noe lar seg faktisk ikke oversette uten at det går ut over funksjonaliteten.

Redaksjonen i MJwik.no valgte å prioritere ned den siste norskifiseringen til fordel for arbeid med innhold og rekruttering. Vi ønsker også mer driftserfaring før vi bryter oss langt inn i kodeverdenen. Men det kommer, om ikkje så brått. :-)

Terje Storjord
Hovedredaktør MJwiki.no

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page