Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Hvordan selge en mj-modell
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Baardk

Norway
88 Posts

Posted - 26/03/2006 :  20:48:23  Show Profile  Visit Baardk's Homepage  Reply with Quote
Hei

Kunne tenke meg å selge min lille n-skala modell fordi jeg har lyst å bygge en ny. (klør i fingrene etter å bygge noe nytt)Men for å få råd til det må jeg som sagt selge først.
Jeg lurte på om noen har erfaring med hvordan man selger en mj-modell.
Med det mener jeg:
1.) Hvor mye og hvordan kan man anslå en verdi hvis man tenker på hvor mye arbeid man har lagt ned i modellen.
2.) Selv lagde hus, landskap etc. har vel en verdi også?

Tenkte jeg skulle selge den med skinner et lok og noen vogner.
Er det noen som har erfaring med salg av brukt mj-ting?

Hilsen Bård
http://home.online.no/~baakva/index.cfm

B E Pedersen

Norway
805 Poster

Posted - 26/03/2006 :  23:13:17  Show Profile  Reply with Quote
Min umiddelbare reaksjon er at et ferdig anglegg, modul e.l. sikkert er best å selge på en mj-messe ...
Det er nok et "møst" for de flesteå se - og prøve - det in real life ;)

BE
Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 27/03/2006 :  01:24:39  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
Ja det ble solgt et annlegg i helgen, på messa i Eik. Sist solgte de anlegget til Brawaria. De aventerte det til salgs uten å spøre han Men han hadde nok ikke så mye i mot det når han så penga

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05

Edited by - LarsB on 27/03/2006 14:00:58
Go to Top of Page

Baardk

Norway
88 Poster

Posted - 27/03/2006 :  03:58:59  Show Profile  Visit Baardk's Homepage  Reply with Quote
Takk for rådene, men tror ikke modellen min hadde tatt seg så bra ut på en messe hehehe
Men kanskje jeg kan høre med beskjente om de vet om noen...
Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 27/03/2006 :  14:01:11  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
Det skal du ikke si

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page