Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Kommentarer og forslag
 Spennende ting på MJwiki.no
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

ØyvindS

Denmark
1706 Posts

Posted - 03/04/2006 :  22:55:37  Show Profile  Reply with Quote
Det er tatt noen iniativer på MJwiki.no, som vi håper mange vil delta i, og hjelpe til med å fylle ut der det mangler opplysninger:

Dekoderkatalogen:
http://mjwiki.no/wiki/index.php/Dekoderkatalogen

MJ-ordlisten
http://mjwiki.no/wiki/index.php/Ordlisten

Hva finnes av severdige MJ-anlegg rundt omkring i Europa?
http://mjwiki.no/wiki/index.php/Publikumsanlegg_%28norske_og_utenlandske%29

Hva finnes av MJ-blader:
http://mjwiki.no/wiki/index.php/MJ-blader

mvh Øyvind Strøm
Kategoriredaktør, MJwiki.no

Nicholas

232 Poster

Posted - 04/04/2006 :  21:02:42  Show Profile  Visit Nicholas's Homepage  Reply with Quote
I tillegg er det opprettet en liste over norske passasjervogner i modell, bidrag og utfyllende informasjon er absolutt på sin plass.. ;-)

http://mjwiki.no/wiki/index.php?title=Norske_passasjervogner&rcid=4974

mvh
Nicholas

Look, listen, live.

- Operation LifeSaver
------------------------
H0, Digitrax DCC,
Colorado/New Mexico (planlagt) etter 1950
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 05/04/2006 :  08:57:43  Show Profile  Reply with Quote
Nå er det listet 29 blader. Stort behov for å få inn litt mer informasjon om bladene.

mvh Øyvind S.

Moduler etter Fremo/FCS-standard.
Faller Car System (FCS)

Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 05/04/2006 :  10:05:42  Show Profile  Reply with Quote
Vel og bra med sånne lister, jeg la selv til noe på den, men jeg blir litt skeptisk når det står:

"(Alle vogner fra Norsk Modelljernbane er planlagt for salg fra juni 2006)"

Har noen hørt den før!?

Skal wiki'en være en del av de berømte ønskelistene til Moe&Co eller skal man kanskje forvente litt mer konkrete saker og begrense det til ting som faktisk finnes?

Jeg foreslår at den som har skrevet den lista stryker de vognene som faktisk ikke finnes og aldri har gjort det. Så kan men heller sette de inn igjen den dagen i juni de faktisk står på disken.

ØW

Edited by - Øystein Wiik on 05/04/2006 10:06:25
Go to Top of Page

Nicholas

232 Poster

Posted - 05/04/2006 :  12:47:36  Show Profile  Visit Nicholas's Homepage  Reply with Quote
Eller kanskje skrive at de er på prosjektstadiet. Jeg startet listen, men tenkte meg vel egentlig ikke om i forhold til hva jeg la inn. Prøvde bare å lage den litt fyldigere enn kun Lima og Roco. Men det er jo bare å legge til og endre, det er jo derfor man bruker wiki-formatet.

mvh
Nicholas

Look, listen, live.

- Operation LifeSaver
------------------------
H0, Digitrax DCC,
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 05/04/2006 :  14:44:40  Show Profile  Reply with Quote
Nå er det utrolig mye som er på "prosjektstadiet". Hos noen aktører er det en taktikk å si at de er "på prosjektstadiet" med noe. På den måten holder de konkurentene borte fra ting, - håper de i alle fall.
Sannheten er kanskje at du ikke har gjort annet enn å tenke litt på saken da de druntet på sofillern i fjor en gang. Med den farta NMJ har så er det sannsyneligvis det som er nærmest sannheten.

Siden en wiki er et leksikon så handler det om fakta. NMJs drunteprosjekter er ikke fakta og kommer ikke til å bli det i juni 2006 heller.

Jeg synes du skal fjerne de og holde deg til det som faktisk er.
Julenissen leser ikke wiki'en.

Bak lista på wikien ligger det noen innlegg som har samme holdning som meg til saken. Les de også.

ØW

Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 05/04/2006 :  14:45:45  Show Profile  Reply with Quote
Artig gramatikk:
En sofa - sofillern.

ØW

Go to Top of Page

Nicholas

232 Poster

Posted - 05/04/2006 :  15:11:17  Show Profile  Visit Nicholas's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Øystein Wiik

Nå er det utrolig mye som er på "prosjektstadiet". Hos noen aktører er det en taktikk å si at de er "på prosjektstadiet" med noe. På den måten holder de konkurentene borte fra ting, - håper de i alle fall.
Sannheten er kanskje at du ikke har gjort annet enn å tenke litt på saken da de druntet på sofillern i fjor en gang. Med den farta NMJ har så er det sannsyneligvis det som er nærmest sannheten.

Siden en wiki er et leksikon så handler det om fakta. NMJs drunteprosjekter er ikke fakta og kommer ikke til å bli det i juni 2006 heller.

Jeg synes du skal fjerne de og holde deg til det som faktisk er.
Julenissen leser ikke wiki'en.

Bak lista på wikien ligger det noen innlegg som har samme holdning som meg til saken. Les de også.

ØW

Point taken.

Siden vil bli endret tilsvarende, og vognene vil bli lagt til på listen den dagen jeg står med dem i hånden...

mvh
Nicholas

Look, listen, live.

- Operation LifeSaver
------------------------
H0, Digitrax DCC,
Go to Top of Page

NiM

440 Poster

Posted - 05/04/2006 :  15:19:02  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Hos noen aktører er det en taktikk å si at de er "på prosjektstadiet" med noe. På den måten holder de konkurentene borte fra ting, - håper de i alle fall.
Sannheten er kanskje at du ikke har gjort annet enn å tenke litt på saken da de druntet på sofillern i fjor en gang.

Ahh, men da kan men vel opprette en slags ny modell-liste "Hall of Shame" - prosjektene som ble lovet men aldri kom? :)

Er det bare på Romerike det druntes, sånn forresten?
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 05/04/2006 :  15:38:23  Show Profile  Reply with Quote
Hall of Shame - ingen dårlig idé....

Men med tanke på hvor mye vondt blod som har kommet ut av sånne lister, og diskusjoner om den ene og den andres manglende evne til å levere de de lover, så skal vi nok holde det vekk fra MJWiki.no.

mvh Øyvind S.

Faller Car System (FCS)

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 05/04/2006 :  22:25:43  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by NiM

quote:
Hos noen aktører er det en taktikk å si at de er "på prosjektstadiet" med noe. På den måten holder de konkurentene borte fra ting, - håper de i alle fall.
Sannheten er kanskje at du ikke har gjort annet enn å tenke litt på saken da de druntet på sofillern i fjor en gang.

Ahh, men da kan men vel opprette en slags ny modell-liste "Hall of Shame" - prosjektene som ble lovet men aldri kom? :)

Er det bare på Romerike det druntes, sånn forresten?

De på Romerike er nok ikke de eneste

Hilsen
LarsB

HO,Digital.Norsk/Svensk/Dansk Dieselmatriell på Nordlansbanen(og andre strekninger)fra 85-05
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 06/04/2006 :  09:04:55  Show Profile  Reply with Quote
Nei selvsagt druntes det rund baut, men noen er flinkere til få druntinga til å høres seriøs ut.
Kanskje noen er flinkere til det enn Moes også mens andre er flinkere til å lære av sine feiltrinn i druntesporten.

Hall-Of-Shame!

ØW

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 06/04/2006 :  10:06:03  Show Profile  Reply with Quote
Kan vi la være å diskutere leverandører druntefortreffelighet i denne tråden?

mvh Øyvind S.

Faller Car System (FCS)

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page