Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Kommentarer og forslag
 Skalabetegnelser igjen
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

bkv

215 Posts

Posted - 28/05/2006 :  22:38:14  Show Profile  Reply with Quote
God kveld.
Jeg ser at mjwiki benytter skala 1 og 1 skala. MOROP benytter imidlertid romertall i alle skalabetegnerlser større en skala 0. Burde mjwiki følge MOROP?
-Bjørn

Edited by - bkv on 28/05/2006 22:38:41

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 28/05/2006 :  22:56:35  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Jeg er ikke kvalifisert til å si hva som er riktig og ikke riktig.
Men det er vel opp til brukerene litt akuratt dette her skulle jeg tro. Hvis noen senere mener det er feil så bare retter de det opp
Eller man tar en diskujon på "diskusjons" siden under selve artikkelen på MJwiki.no før man eventuelt retter opp.

Hva med å legge ut MOROP standaren i Norsk oversettelse i tillegg kanskje?

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Go to Top of Page

bkv

215 Poster

Posted - 30/05/2006 :  22:47:51  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Jeg er ikke kvalifisert til å si hva som er riktig og ikke riktig.
Men det er vel opp til brukerene litt akuratt dette her skulle jeg tro. Hvis noen senere mener det er feil så bare retter de det opp
Eller man tar en diskujon på "diskusjons" siden under selve artikkelen på MJwiki.no før man eventuelt retter opp.

Hva med å legge ut MOROP standaren i Norsk oversettelse i tillegg kanskje?

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO

Det er ikke bare å forandre. Det dreier seg om kategorinavn og artikkelnavn. Kanskje ikke bryet verdt.

Når det gjelder MOROPs norm-blader er de påtrykt en copyright-notis, så det er vel ikke bare å oversette og legge inn på mjwiki?
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 31/05/2006 :  00:12:48  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
Det er vel greiest å benytte den betegnelsen som er mest vanlig blant mannen i gata (eller i hagen i dette tilfellet). Hos Märklin kalles det Skala 1. Hvem andre enn Morop er det som bruker romertall?

Mvh Heine
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page