Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Nye regler på forumet
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forrige side | Neste side
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic
Side: of 4

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 20/12/2006 :  16:15:07  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Dette spørsmålet er vel også bare ett høyst hypotetisk spørsmål i "vorst case senario" skulle jeg tro SMH.

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Sjekk også ut www.MJwiki.no
Go to Top of Page

Peder

54 Poster

Posted - 02/01/2007 :  15:04:02  Show Profile  Reply with Quote
Godt nytt åralle sammen.
Det er jaggu godt å ikke ha tilgang til internett på fritida. Tenk så mye tid som forsvinner i ingenting. Det er jaggu tøft nok å følge med fra jobb.

quote:
Originally posted by tjm

Det er ikke deg Peder som jeg refferete til angåenede "stalinister" osv. Det var MiN brukeren som kalte oss det tidligere i tråden.
Og jeg har ikke kalt noen for Troll

Er det rart det blir krig i verden? Med litt fornuftig sitering hadde det kommet fram med en gang. . . . .
Jeg klarte forresten å finne ordet stalin i et innlegg på side en Men Min kalte dere jo ikke for stalinister, han bare antydet at garantistgruppen beveger seg i stalins retning.

Om man bruker ordet troll direkte eller antyder det i handlinger går for det samme. Men nå kan det jo naturligvis også være Min du antydet hadde ligget brakk lenge. Ting tyder jo absolutt på det. Du antyder (min kjære norsklærerinne prøvde fortvilt å lære meg å ikke gjenta samme ordet så mange ganger men skitt au) jo at Min er et troll ved å leke Sherlock Holmes for å grave fram en identitet. Egentlig var det ganske morsomt siden han hele tiden undertegnet med navnet Roger. Nå har dere vel til og med klart å finne ut at det, sjokk og ve, er hans riktige navn også. Gratulere.

quote:

Det er ikke noe prestisje eller nederlag for oss i Grantistgruppa om vi må gå ett steg tilbake og ta fks. en poll på inføringen av de nye reglene. Og det er jo helt greit at folk får diskutert dette temaet slik at vi i det store og det hele blir mest mulig enige i ting og tang.

Men våres største motvilje hvis du kan kalle det det var mot én manns anonyme og åpenbart en fra NiM som startet denne tråden. Og vi oppfattet nokk denne MiN brukeren kun som en døgnflue som var ute etter bråk.

Men vi ser jo nå at flere folk begynner å stille spørsmålet om at vi burde ha tatt alle med på endringene før vi la dem ut. Og vi vil ta konsekvensen av det.

Mvh.
Torsja

Det er jo postivt at dere tar reaksjonen til etteretning. Håper bare det blir handling og ikke bare ord.

Eders
Peder
Go to Top of Page

Peder

54 Poster

Posted - 02/01/2007 :  15:05:10  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Dette spørsmålet er vel også bare ett høyst hypotetisk spørsmål i "vorst case senario" skulle jeg tro SMH.

Mvh.
Torsja

Worst case?
Han har vel gått sur/lei/møtt veggen før den godeste Holt? Satt ikke han som moderator for MJFs forum en gang i tiden?

Eders
Peder
Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 02/01/2007 :  17:22:18  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Peder

quote:
Originally posted by tjm

Mvh.
Torsja

Worst case?
Han har vel gått sur/lei/møtt veggen før den godeste Holt? Satt ikke han som moderator for MJFs forum en gang i tiden?

Eders
Peder

Det så kalte MJF forumet du refferer til er vel faktisk nettopp dette NMJF forumet er det ikke?

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM" target="_blank">WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO" target="_blank">WWW.ZMOD.NO
Go to Top of Page

Peder

54 Poster

Posted - 04/01/2007 :  10:40:09  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Det så kalte MJF forumet du refferer til er vel faktisk nettopp dette NMJF forumet er det ikke?

Mvh.
Torsja

Det var vel MJF forum før det ble NMJF forum? Mine så kalte sikre kilder hevder at oven nevnte herre ikke ville mere mens det som nå kalles NMJF forum hette MJF forum.
Derfor kan vel historien fort gjenta seg?

Eders
Peder
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 04/01/2007 :  11:01:51  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Det var vel MJF forum før det ble NMJF forum?

Nei det var det ikke. Det var et selvstendig forum som en tid lå på MJF sin server.
Mange oppfattet det nok som et MJF-forum, men det var altså feil. Hadde det vært riktig så hadde ikke dette forumet eksistert i dag i det hele tatt.

ØW

Go to Top of Page

Peder

54 Poster

Posted - 04/01/2007 :  15:16:24  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Øystein Wiik
Nei det var det ikke. Det var et selvstendig forum som en tid lå på MJF sin server.
Mange oppfattet det nok som et MJF-forum, men det var altså feil. Hadde det vært riktig så hadde ikke dette forumet eksistert i dag i det hele tatt.

ØW

Uavhengig og uavhengig . . . . . . .

Mer selvstendig var det nå ikke enn at noen mente seg mere eierskapsberettiget enn andre.

Eders
Peder
Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:13:32  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Blix

quote:

Mange oppfattet det nok som et MJF-forum, men det var altså feil.

ØW

Ja, det er sannelig merkelig at man kunne ta så feil.

Man skjønner virkelig ikke at så mange kunne tro at forumet var underlagt MJF når MJF hadde redaktøransvaret, eide nettstedet og utnevnte forummoderatorene.

Er det virkelig noen som orker å åpne hele diskusjonen om forumsplittelsen på nytt? Er det på noe vis konstruktivt? Hvorfor ikke bidra med noe som kan utvikle forumet fra der vi står i dag?

Forøvrig respekterer jeg at fok poster anonymt, men jeg håper da at "Blix" respekterer at jeg ikke vil diskutere (i denne sammenhengen) følsomme temaer med anonyme brukere. Så dette blir mitt første og siste svar til "Blix"

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/
Go to Top of Page

Nils Gullhav

Norway
1223 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:13:38  Show Profile  Reply with Quote
Er det ikke fint med de anonyme som kun er ute etter å spre……

Hilsen Nils
Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:17:00  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:

Uavhengig og uavhengig . . . . . . .

Mer selvstendig var det nå ikke enn at noen mente seg mere eierskapsberettiget enn andre.

Eders
Peder

Jeg forslår at du skaffer deg litt innsikt i hva som skjedde under forumsplittelsen og forumets historie frem til da.

Og siden du har kilder i miljøet kan du vel spørre dem?

Mvh Håvard

Go to Top of Page

Bjørn Runar Larsen

Norway
310 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:21:00  Show Profile  Visit Bjørn Runar Larsen's Homepage  Reply with Quote
quote:

quote:
Det var vel MJF forum før det ble NMJF forum?

Tja, her er ihvertfall hva som sto om forumet (fra rundt 2003):

"Om Norsk MJ forum

Her på Norsk MJ forum kan du være med på å diskutere spørsmål som har å gjøre med Modelljernbane(MJ) i Norge og andre land.

Forumet driftes av MJF på vegne av alle som er interessert i MJ i Norge. MJF utøver ingen sensur av innlegg og den enkelte forfatter står ansvarlig for sine innlegg. MJF ønsker som en "paraply"-organisasjon for MJ i Norge å kunne tilby denne tjenesten til alle som er interessert. MJF håper at dette kan bli en felles samlingsplass for "alt" som har med MJ å gjøre.

Ved å kunne samle mange forskjellige diskusjonsgrupper i et felles forum, vil det blant annet være mulig å søke på tvers av alle grupperinger."

og

"Skulle du ønske kontakt med webmaster privat, kan du sende en email direkte til webmaster@mjf.no og ta opp det du ønsker å snakke med webmaster om."

Med vennlig hilsen,
Bjørn Runar Larsen
Go to Top of Page

Blix

Iraq
5 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:21:06  Show Profile  Reply with Quote
quote:

Ja, det er sannelig naivt at noen kunne tro det var slik. Logoen var jo ikke til å misforstå.

http://www.imageuploads.net/ims/pic.php?u=16316r5GFL&i=113780

Man undres virkelig over at noen kunne oppfatte det slik når det var MJF som drev nettstedet, oppnevnte forummoderator og hadde redaktøransvaret.
Go to Top of Page

TeVe

Norway
377 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:23:56  Show Profile  Reply with Quote
Ærlig talt Peder, nå tøver du fælt. Skilsmissen med mjf tuftet seg på at mjf ville ha mer kontroll enn deltakerne på forumet ønsket, og med mer kontroll mener jeg meget mer enn det diskusjonen gjelder denne gangen. Enden på den visa var dette forumet du nå deltar i som ble opprettet som et deltakerforum, men noen må formelt eie og drifte det overfor tjenesteyterne.
At det på forum av denne typen oppstår diskusjoner om kursen skulle ikke forundre noen som har vært på internettfora en stund. Diskusjonen her er da mild nok i tonen så langt synes jeg, har sett det værre andre steder og dessverre også med nedslående resultat.

Terje Vold
Go to Top of Page

Nils Gullhav

Norway
1223 Poster

Posted - 04/01/2007 :  16:29:40  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Nils Gullhav

Er det ikke fint med de anonyme som kun er ute etter å spre……

Hilsen Nils

quote:

quote:

Ja, det er sannelig naivt at noen kunne tro det var slik. Logoen var jo ikke til å misforstå.

Man undres virkelig over at noen kunne oppfatte det slik når det var MJF som drev nettstedet, oppnevnte forummoderator og hadde redaktøransvaret.

Og ønsker virkelig mr x at han skal taes seriøst...
Normal høflighet er at en gjør seg til kjenne.
Antar at du tilhører de som har sagt at de ikke vil bruke dette forumet mer.
Og da blir det jo for dumt å fortelle hvem du er.

Jeg forakter sånt.
Håper virkelig ikke du er en jeg kjenner.
Får jeg vite tror jeg også at jeg muligens ikke vil vite av deg.

Hilsen Nils
Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 04/01/2007 :  17:28:49  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Bjørn Runar Larsen

Tja, her er ihvertfall hva som sto om forumet (fra rundt 2003):

"Om Norsk MJ forum

Her på Norsk MJ forum kan du være med på å diskutere spørsmål som har å gjøre med Modelljernbane(MJ) i Norge og andre land.

Forumet driftes av MJF på vegne av alle som er interessert i MJ i Norge. MJF utøver ingen sensur av innlegg og den enkelte forfatter står ansvarlig for sine innlegg. MJF ønsker som en "paraply"-organisasjon for MJ i Norge å kunne tilby denne tjenesten til alle som er interessert. MJF håper at dette kan bli en felles samlingsplass for "alt" som har med MJ å gjøre.

Ved å kunne samle mange forskjellige diskusjonsgrupper i et felles forum, vil det blant annet være mulig å søke på tvers av alle grupperinger."

og

"Skulle du ønske kontakt med webmaster privat, kan du sende en email direkte til webmaster@mjf.no og ta opp det du ønsker å snakke med webmaster om."

Disse formuleringene var var jo nærmest forumkrigens "Sarajevo skudd"!

MJF skullle bare stille serverplass til rådighet, men ble nervøse for at de hadde redaktøransvar som følge av dette.

Jeg husker at jeg reagerte på at MJFs *webmaster* skulle ha noe som helst med driften av MJ-forumet å gjøre. Skrev noen langge innlegg om forskjellen på webmastere og forumoderatorer...

Den gamle logoen som en "artikaill" siterte i et annet innlegg var også en rød klut for separatistene.

Så oppsumert:
Krigen startet fordi MJF oppførte seg slik at det ble tolket som at de ville annektere hele forumet. En tolkning som viste seg forbløffende riktig.

Mvh Håvard

Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 04/01/2007 :  17:30:13  Show Profile  Reply with Quote
quote:

quote:

Ikke til å misforstå? Merk at det står "organisert av MJF". Det lå endel diskusjon bak den formuleringen, skal du vite! (Det lå en del diskusjon bak mye også på den tiden!) Det ble vel endret til "organisert" fra "driftet", tror jeg? Noen mente det med "driftet" så ut som om det var MJF som sto bak. Det var nemlig ikke MJF som sto bak!!

Opprinnelig hadde vi "MJ-snakken", som gikk i hundene da han som eide forumet fikk nok pepper etter et reklamestunt til å rekke et helt år for en middels norsk by! Akkja, krangel er ikke noe nytt...

Så ble det opprettet et nytt forum på Network 54 på ruinene av det gamle. For dere som absolutt vil rote rundt i denne smørja, anbefales en tur dit. (O'nostalgi!)
Dette var forløperen til dagens NMJF. Her kan man lese:
"MJ-forum
Et uavhengig internettforum driftet av
Modelljernbaneforeningen i Norge(MJF)"

"Velkommen til MJ-forum
Her på MJ-forum kan du være med på å diskutere spørsmål som har å gjøre med Modelljernbane(MJ) i Norge og andre land. Forumet driftes av MJF(Modelljernbaneforeningen i Norge) som en fri tjeneste for alle MJ-interesserte. Forumet er uavhengig og ikke redaksjonelt styrt av MJF. Les mer her.... (Lenken virker ikke)

DET var utgangspunktet for dette forumet og som MJF prøvde å ta over hele ansvaret for i hine hårde dager. Det VAR problematisk at mjf bare organiserte tjenesten, siden det ga inntrykk av at MJF også hadde et redaktøransvar for innholdet. Det var derfor de ønsket å stramme inn.

Det uheldige den gang var at det skjedde på en utrolig rotete måte, og med serverflytting på toppen av det hele, noe som vanskeliggjorde prosessen, og en viss heidundrandes krangel, gammelt fiendskap utløst av en liten, liten bagatell... MJF fikk noia da det begynte å skje ting utenfor forumet... Og ting skjedde ganske umiddelbart og uten noe varsel.
Men vi som var aktive her da opplevde at de tok seg SVÆRT til rette.

Og siden har vi hatt det gående!

mvh
Henning L
Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 04/01/2007 :  19:04:00  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Henning L

quote:

quote:

Ikke til å misforstå? Merk at det står "organisert av MJF". Det lå endel diskusjon bak den formuleringen, skal du vite! (Det lå en del diskusjon bak mye også på den tiden!) Det ble vel endret til "organisert" fra "driftet", tror jeg? Noen mente det med "driftet" så ut som om det var MJF som sto bak. Det var nemlig ikke MJF som sto bak!!

Opprinnelig hadde vi "MJ-snakken", som gikk i hundene da han som eide forumet fikk nok pepper etter et reklamestunt til å rekke et helt år for en middels norsk by! Akkja, krangel er ikke noe nytt...

Så ble det opprettet et nytt forum på Network 54 på ruinene av det gamle. For dere som absolutt vil rote rundt i denne smørja, anbefales en tur dit. (O'nostalgi!)
Dette var forløperen til dagens NMJF. Her kan man lese:
"MJ-forum
Et uavhengig internettforum driftet av
Modelljernbaneforeningen i Norge(MJF)"

"Velkommen til MJ-forum
Her på MJ-forum kan du være med på å diskutere spørsmål som har å gjøre med Modelljernbane(MJ) i Norge og andre land. Forumet driftes av MJF(Modelljernbaneforeningen i Norge) som en fri tjeneste for alle MJ-interesserte. Forumet er uavhengig og ikke redaksjonelt styrt av MJF. Les mer her.... (Lenken virker ikke)

DET var utgangspunktet for dette forumet og som MJF prøvde å ta over hele ansvaret for i hine hårde dager. Det VAR problematisk at mjf bare organiserte tjenesten, siden det ga inntrykk av at MJF også hadde et redaktøransvar for innholdet. Det var derfor de ønsket å stramme inn.

Det uheldige den gang var at det skjedde på en utrolig rotete måte, og med serverflytting på toppen av det hele, noe som vanskeliggjorde prosessen, og en viss heidundrandes krangel, gammelt fiendskap utløst av en liten, liten bagatell... MJF fikk noia da det begynte å skje ting utenfor forumet... Og ting skjedde ganske umiddelbart og uten noe varsel.
Men vi som var aktive her da opplevde at de tok seg SVÆRT til rette.

Og siden har vi hatt det gående!

mvh
Henning L

Kanskje jeg som initativtaker til både mjf's hjemmesider og forumet skal forsøke å trekke fram litt av det som skjedde i gamle dager, for ca 10 år siden og årene som fulgte, da mjf ikke hadde noe egen hjemmeside og det var svært liten opplysning om internett og de muligheter som lå der i aktuellt styre?

Jeg hadde da vært med i MJ-bladets redaksjon i flere år og internett var i sin spede begynnelse. Jeg tenkte, at hva kan jeg bruke det til? Jo, kanskje MJF burde komme seg på nett?
Så jeg brukte en del tid på å lære meg html og laget en start på en hjemmeside som jeg forela styret i mjf. Kunne dette være noe? Ja, det var vel interessant.
Etterhvert ble det bestilt domene og sidene begynte og fylles opp. I løpet av de første årene var det en lang prosess på å få styret interessert i sidene, men det bedret seg jo litt etterhvert.
Selve hovedinnholdet fra de første årene til dagens versjon er ikke så veldig forskjellig, selvom teknisk løsning og layout er forbedret.

Jeg syns, rundt 2000, at det kunne være interessant at mjf driftet et forum og begynte å sysle med planene om det.
På den tiden var det en sterk diskusjon på nettet om et annet forum.
Jeg syns derfor tiden var inne til å ta opp i styret i mjf, om mjf skulle opprette et forum og drifte det på vegne av mj-folket i Norge, men med svært løs kobling til mjf.
Teksten nedenfor var med i forumets regler:

"Velkommen til MJ-forum
Her på MJ-forum kan du være med på å diskutere spørsmål som har å gjøre med Modelljernbane(MJ) i Norge og andre land. Forumet driftes av MJF(Modelljernbaneforeningen i Norge) som en fri tjeneste for alle MJ-interesserte. Forumet er uavhengig og ikke redaksjonelt styrt av MJF.
"

Det som var svært viktig for meg, og styret den gang, var siste setning: Forumet er uavhengig og ikke redaksjonelt styrt av MJF.

Nå var riktignok webmaster for forumet og mjf samme person, men det virket som folk var fornøyd med det. Uansett ble det aldri behov for de store korrigeringer og webmaster kunne være ganske anonym.
Styret i mjf "blandet" seg heller ikke inn i driften, på noen som helst måte.
Jeg syns ikke alltid det var bra, jeg etterlyste flere ganger et sterkere engasjement fra styret.
Dette gikk jo bra noen år, helt til mjf ønsket å ta et større grep og "kuppet" forumet og det ble meget kraftige diskusjoner.

En stund før det hadde jeg bedt om avløsning som webmaster og forumansvarlig. Jeg begynte faktisk å bli ganske trøtt av en del stadig tilbakevendene aktører, som alltid vrei og vrengte på det meste som ble skrevet.
Det var nok en medvirkende grunn til at jeg ønsket å bruke men tid på andre ting. Noen av de samme er nok fortsatt på nett.

Etterhver som striden i forbindelse med mjf's innstramminger i forumet pågikk, kom det opp et ønske om å frigjøre forumet.
Det ble opprettet en garantigruppe og flere ble forespurt om å være med.
Etter en del diskusjon ble så jeg forespurt om jeg kunne tenke meg og formelt ta over forumet som skulle bli Norsk MJ Forum. Jeg var kanskje spiselig for alle parter?
Jeg aksepterte det og signerte overtagelseskontrakten med mjf, en kontrakt overlevert meg av nåværende nestformann, Roger Halvorsen.
Det var en del fram og tilbake før www.norskmjforum.no var på lufta, hovedsaklig pga at adressen www.mjforum.no som var avtalt overført med eier, ikke ble tilgjengelig, tiltross for mange både muntlige og skriftlige samtaler med eier og forsikringer fra vedkommende om at ting skulle ordne seg. Da det trakk ut, opprettet jeg adressen vi bruker i dag, og fikk avtalt med firmaet der jeg jobber, at det kjøpte domenet, og dekker alle kostnader, mot en liten logo i bunnen på noen sider.

Da nærmer vi oss den nære historie og vi har jo nå hatt Norsk MJ Forum i drift et par år og de fleste husker vel så langt tilbake, så da stopper jeg historieskrivingen der.

Men, det som står fast er den opprinnelige intensjonen med det første forumet, en intensjon som ble endret av et senere styre i mjf:

Forumet er uavhengig og ikke redaksjonelt styrt av MJF.

Ellers så må jeg bare få gjenta til det kjedsommelig, nesten i kor med en rekke andre aktører her på forumet: Skal jeg diskutere seriøst med noen vil jeg vite hvem de er. Anonyme lapper går rett i bøtta, der de hører hjemme.
Jeg oppfordre derfor enda en gang: Vær deg selv, ikke vær en kujon, men stå for det du sier. Da oppnår du respekt og vi kan få saklige, gjerne opphetede, men gode diskusjoner, til beste for miljøet og Norsk MJ Forum.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Ansvarlig moderator Norsk MJ Forum
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 05/01/2007 :  11:13:07  Show Profile  Reply with Quote
Det er påfallende så mange historieløse folk med bensinkanner som vandrer rundt her da? Noen er til og med maskerte. Hm.......

ØW

Edited by - Øystein Wiik on 05/01/2007 11:13:29
Go to Top of Page

EiKa

Norway
945 Poster

Posted - 05/01/2007 :  12:51:29  Show Profile  Visit EiKa's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by smholt
Men, det som står fast er den opprinnelige intensjonen med det første forumet, en intensjon som ble endret av et senere styre i mjf:

Er forumet egentlig uavhengig? Er det ikke heller bare slik at i stedet for å være avhengig av en landsdekkende forening med demokratisk valgt styre så er dette forumet nå avhengig av en persons private arbeidsgiver og 8-10 selvvalgte "ledere" som selv velger hvem de vil invitere inn i det styrende selskap sammen med dem. Er det uavhengighet da?? Er det ikke bare en annen form for avhengighet??

Pussig blir det jo og når en god del av de som kjempet så hardt mot MjFs ønske om innskjerpede regler her i gamle dager faktisk har registrert seg som medlemmer på MjFs nye forum. De har dermed akseptert de samme reglene der som de syns var for ille å få her, og poster meldinger også på det forumet...

Det faktum at Mjfs nye forum snart runder 600 registrerte medlemmer tyder jo også på at det for den store majoritet av mj-entusiaster på nett ikke kan være noe stort problem med de reglene MjF ønsket.

Så da sitter jeg litt igjen med en følelse av at det ikke var reglene de fleste var imot den gangen, men at noen få enkeltpersoner hadde et personlig hat-forhold til enkelte/flere/hele (i) MjF, og ville bruke forumsaken for å markere et standpunkt mot foreningen....

Eirik
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 05/01/2007 :  13:15:18  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by EiKa

quote:
Originally posted by smholt

Er forumet egentlig uavhengig? Er det ikke heller bare slik at i stedet for å være avhengig av en landsdekkende forening med demokratisk valgt styre så er dette forumet nå avhengig av en persons private arbeidsgiver og 8-10 selvvalgte "ledere" som selv velger hvem de vil invitere inn i det styrende selskap sammen med dem. Er det uavhengighet da?? Er det ikke bare en annen form for avhengighet??

Pussig blir det jo og når en god del av de som kjempet så hardt mot MjFs ønske om innskjerpede regler her i gamle dager faktisk har registrert seg som medlemmer på MjFs nye forum. De har dermed akseptert de samme reglene der som de syns var for ille å få her, og poster meldinger også på det forumet...

Det faktum at Mjfs nye forum snart runder 600 registrerte medlemmer tyder jo også på at det for den store majoritet av mj-entusiaster på nett ikke kan være noe stort problem med de reglene MjF ønsket.

Så da sitter jeg litt igjen med en følelse av at det ikke var reglene de fleste var imot den gangen, men at noen få enkeltpersoner hadde et personlig hat-forhold til enkelte/flere/hele (i) MjF, og ville bruke forumsaken for å markere et standpunkt mot foreningen....
Eirik

Det skal du ha Eirik! Du kan din Holberg. Du har godt tak på "Mor-lille-logikk" og tar'n helt ut hvis det byr seg en anledning!!

ØW

Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 05/01/2007 :  13:18:41  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Vel, det var jo ikke bare reglene som skulle endres da.
Men MJF ville også fjerne alle gamle meldinger og begynne helt på nytt igjen. Noe som jeg i hvertfall misslikte sterkt.

Alt var ikke bare svart og hvitt den gangen, men veldig grått. Og det var mange faktorer som spilte inn i avgjørelsene for hva som skjedde. For de som ønsker og gidder å bruke tid på det så kan de lese igjennom de gamle meldingene på dette forumet. Ikke noe er fjernet fra den gang.

Mvh.
Torsja
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 05/01/2007 :  13:23:48  Show Profile  Reply with Quote
Eirik, du snur alt på hodet.
Det var forumsaken som virkelig trakk opp frontene i MJ-Norge. Inntil MJF (les eks-formann Morten Nordby) bestemte seg for å innføre redaksjonell kontroll med MJ-forum, fordi han mente det ødela for MJF med de mange diskusjoner på foumet, var det ikke noe hat mot MJF. Det var ikke noe hat mot MJF eller enkeltpersoner, vi (inkludert deg, Eirik) jobbet på demokratisk vis for å rette opp på noen skjevheter. Jeg vet heller ikke om noen idag som hater MJF. Å være kritisk betyr ikke å hate.

mvh Øyvind S.

Moduler etter Fremo/FCS-standard.
Faller Car System (FCS)

Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 05/01/2007 :  13:35:40  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:

Eirik

Selvsagt er dette forumet *avhengig* av at noen drifter det og stiller serverplass til rådighet, men det er en ikke det samme som at forumet ikke er uavhengig!

Med uavhengighet snakker vi her om uavhengig i forhold til foreninger og kommersielle interesser. Og jeg skal garantere deg (vi kaller oss ikke garantigrruppa for ingenting!) at vi kommer til å finne en annen teknisk løsning om vår serverleverandør mot all formodning begynnner å blande seg opp i driften.

For minst tusende gang:
Hensikten med dette forumet er å gi MJ-entusiaster et forum der det kan diskuteres uten noen som helst føringer bortsett fra alminnelig folkeskikk.

Tilbudet er gratis og reklamefritt. Ikke *ett* innlegg har blitt slettet siden forumet ble løsrevet fra MJF.

Dette forumet nærmer seg 700 registrerte brukere, så benytter jeg din logikk synes en enda større majoritet av MJ-brukerne på nett at det er bra med et alternativ til MJFs forum.

Som saken står har vi to nesten like store MJ-forum i Norge. Folk har et valg, og det er bra. Hvis man ikke liker hvordan et av dem fungerer er det jo bare å la være å poste der.

Samtidig er det innlysende at ting kanskje kunne vært gjort bedre her på forumet. Vi er faktisk interessert i kritikk og innspill.
Men det som er forstemmende er at mye av kritikken helt klart ikke er motivert ut i fra et ønske om å gjøre dette forumet bedre. Det virker som om motivasjonen er å ta en omkamp på forumsplittelsen som ligger flere år tilbake i tid.

Mvh Håvard

Go to Top of Page

gunwes

Norway
599 Poster

Posted - 05/01/2007 :  13:48:23  Show Profile  Reply with Quote
quote:

Eirik

Dette er en perfid måte å drive argumentasjon på. Hva om du istedetfor å spa møkk på denne måten sa rett ut hvem du mener "hater" MjF?

Gunnar
N-skala USA vest
ca 1955-1965
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 05/01/2007 :  13:52:00  Show Profile  Reply with Quote
Okeiokei --- Nå må snart de som var med og regissere forumovertakelsen for over to år siden snart slutte å rettferdiggjøre seg selv og å lete etter feil hos andre. Det holder nå! Nok. Ferdig!

mvh
Henning L
Er det ikke deilig å ha noen å hate / Føles det ikke godt å ha noen å hate / Er det ikke herlig å slå dem flate / Er det ikke deilig å ha noen å hate
Go to Top of Page
Side: of 4 Previous Topic Tema Next Topic  
Previous Page | Next Page
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page