Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Én presisering
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Roger

Norway
766 Posts

Posted - 20/12/2006 :  02:26:55  Show Profile  Reply with Quote
Hei!

På bakgrunn av det siste døgns meldinger i dette delforum, hvor blant annet undertegnedes rolle som frivillig tillitsvalgt i MJF blir gjort til gjenstand, later det til å være på plass med en presisering og en påmindelse om det jeg allerede har informert forumbrukerne her om tidligere.

Norsk MJ-Forum er ett uavhengig mj-forum i Norge, og opptrer således helt uavhengig av MJF. Undertegnede innehar for tiden ett frivillig og ulønnet tillitsverv som nestformann i MJF, som det ganske riktig påpekes av flere. Undertegnede har også en brukerprofil på dette uavhengige forum, som ble opprettet før jeg lot meg velge som tillitsvalgt. Jeg gjentar derfor det jeg allerede har understreket tidligere; når jeg opptrer på dette forum, så er det kun som NMJF-brukeren "Roger", likestilt og med samme rettigheter og plikter som alle dere andre registrerte forumbrukere på NMJF. - Mitt nåværende tillitsverv i MJF er helt uvedkomne og har ingenting med NMJF-brukeren "Roger" å gjøre på noen måte. Mitt tillitsverv utøves på en helt annen arena enn NMJF, som er erklært uavhengig av MJF. Når jeg skiller mine forskjellige "mj-roller", forventer jeg faktisk at dette respekteres av andre.

Det har i løpet av det siste døgnet blitt postet endel meldinger hvor undertegnedes rolle omhandles i forskjellige ordelag, og jeg kunne godt tatt meg tid til å besvare alle de momenter og påstander som fremsettes. Som NMJF-brukeren "Roger" er jeg slett ikke sikker på at dette vil være til det beste for NMJF, da det ganske sikkert vil drive ufruktbare og ørkesløse diskusjoner videre, som egentlig ikke tjener noen, noe jeg ikke ønsker for NMJF.

På bakgrunn av mitt nåværende tillitsverv i MJF for mange forumbrukere hos NMJF, virker uforenelig med å opptre som likestilt NMJF-bruker, ønsker undertegnede at det aldri skal behøve å herske noen tvil om undertegnedes intigritet, motiver og roller når jeg deltar på dette forum. Jeg ser meg derfor nødt til å be moderator om å slette min konto, "Roger", og alle meldinger gitt i medhold av denne konto. -Spesielt de postet etter 13. desember d.å.

Sett i lys av mine innledende kritiske bemerkninger om fremgangsmåten, må jeg få understreke at jeg synes det er positivt at garantistgruppen nå tar initiativ til å sette opp en poll, og derved sikre brukernes påvirkningskraft.

Lykke til med NMJFs videre fremdrift!

En god jul og ett riktig godt nytt år ønskes dere alle!

Med vennlig hilsen

RGER

Edited by - Roger on 20/12/2006 02:28:44

Henning L

874 Poster

Posted - 20/12/2006 :  09:45:41  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Roger

Hei!

På bakgrunn av det siste døgns meldinger i dette delforum, hvor blant annet undertegnedes rolle som frivillig tillitsvalgt i MJF blir gjort til gjenstand, later det til å være på plass med en presisering og en påmindelse om det jeg allerede har informert forumbrukerne her om tidligere.

Norsk MJ-Forum er ett uavhengig mj-forum i Norge, og opptrer således helt uavhengig av MJF. Undertegnede innehar for tiden ett frivillig og ulønnet tillitsverv som nestformann i MJF, som det ganske riktig påpekes av flere. Undertegnede har også en brukerprofil på dette uavhengige forum, som ble opprettet før jeg lot meg velge som tillitsvalgt. Jeg gjentar derfor det jeg allerede har understreket tidligere; når jeg opptrer på dette forum, så er det kun som NMJF-brukeren "Roger", likestilt og med samme rettigheter og plikter som alle dere andre registrerte forumbrukere på NMJF. - Mitt nåværende tillitsverv i MJF er helt uvedkomne og har ingenting med NMJF-brukeren "Roger" å gjøre på noen måte. Mitt tillitsverv utøves på en helt annen arena enn NMJF, som er erklært uavhengig av MJF. Når jeg skiller mine forskjellige "mj-roller", forventer jeg faktisk at dette respekteres av andre.

Her er vi helt grunnleggende uenige, Roger. Som sentral tillitsmann i en organisasjon vil du alltid ha med deg det vervet når du opptrer som "privatperson". Selvsagt skal man kunne delta, men man bør alltid være seg bevisst at man har en litt annen posisjon.

quote:
Det har i løpet av det siste døgnet blitt postet endel meldinger hvor undertegnedes rolle omhandles i forskjellige ordelag, og jeg kunne godt tatt meg tid til å besvare alle de momenter og påstander som fremsettes. Som NMJF-brukeren "Roger" er jeg slett ikke sikker på at dette vil være til det beste for NMJF, da det ganske sikkert vil drive ufruktbare og ørkesløse diskusjoner videre, som egentlig ikke tjener noen, noe jeg ikke ønsker for NMJF.

Denne diskusjonen burde aldri ha startet på den måten den gjorde - og det er ingen grunn til at den skal fortsette.

quote:
På bakgrunn av mitt nåværende tillitsverv i MJF for mange forumbrukere hos NMJF, virker uforenelig med å opptre som likestilt NMJF-bruker, ønsker undertegnede at det aldri skal behøve å herske noen tvil om undertegnedes intigritet, motiver og roller når jeg deltar på dette forum. Jeg ser meg derfor nødt til å be moderator om å slette min konto, "Roger", og alle meldinger gitt i medhold av denne konto. -Spesielt de postet etter 13. desember d.å.

Her går du litt langt i motsatt retning - rene mj-postinger har da aldri vært noe problem? Det er vel ikke noe galt i at MJF-tillitsvalgte deltar i ordinære diskusjoner om mj?
Jeg tror at noen faktisk må gå inn og slette alle de 700 + postingene langt tilbake i tid manuelt... og det tror jeg ingen gidder, og det er dessuten ødeleggende for kontinuiteten i trådene. Dessuten er du sitert villig vekk, og du vil uansett aldri forsvinne helt ...

quote:
Sett i lys av mine innledende kritiske bemerkninger om fremgangsmåten, må jeg få understreke at jeg synes det er positivt at garantistgruppen nå tar initiativ til å sette opp en poll, og derved sikre brukernes påvirkningskraft.

Lykke til med NMJFs videre fremdrift!

En god jul og ett riktig godt nytt år ønskes dere alle!

Poll er bra slik situasjonen er. Du hadde i utgangspunktet rett i at det var kritikkverdig at det skjedde ting her uten info på forhånd. Det har et litt komisk skjær at de som framstår som de fremste talsmenn for åpenhet ikke klarte å gjennomføre dette ... men det åpner vel først og fremst for lystige ironiseringer?

I denne saken tror jeg du er offer for dine egne virkemidler, Roger, bl.a i det at du bruker retorikk som speiler den som ble brukt da MJF tok over forumet for et par år siden, selv om sakens realiteter er av langt mindre omfattende karakter.

Som MJF-tillitsvalgt hadde det vært flott om du og de andre gikk inn for å knytte sammen MJ-Norge til "ett rike" igjen, og hadde det som rettesnor for all deltakelse i alle fora og andre sammenhenger. Positiv, aktiv deltakelse her, på MJ-wiki og annet for å vise aksept og god vilje og derigjennom styrke MJFs omdømme.

Jeg vil derfor oppfordre deg til ikke å trekke deg ut herfra, men fortsatt bidra positivt der det handler om MJ. Hvis MJFs styremedlemmer vil delta i diskusjoner om selve forumet eller i ulike krangler som oppstå, derimot, bør de vite at da er MJF-ryggsekken med... og postingene bør formuleres ut fra dette. Verre er det ikke.

Og god jul og godt nytt år til deg også!

mvh
Henning L
Go to Top of Page

TeVe

Norway
377 Poster

Posted - 20/12/2006 :  09:46:38  Show Profile  Reply with Quote
Redelighet, Roger.

Må si jeg ikke synes du opptrer redelig i denne saken. Som tillitsvalgt i modelljernbaneforeningen vil du alltid bli koblet til denne funksjonen i mj-sammenheng selv om du skulle hevde å være privatperson. Spesielt gjelder det når du hevder forhold som har med organisasjon å gjøre. Å vente på en poll i dette forumet lyder ganske hult all den stund den modelljernbaneforeningen ikke gjennomførte noe tilsvarende i liknende sak.

Vis gjerne bilder av din egen modellbygging så tror jeg de fleste vil oppleve det som din private virksomhet uavhengig av foreningen. I organisasjonsforhold vil du alltid blir koblet til din tillitsfunksjon i foreningen.

Terje Vold

Edited by - TeVe on 20/12/2006 09:50:11
Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 20/12/2006 :  10:26:55  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Roger

Jeg ser meg derfor nødt til å be moderator om å slette min konto, "Roger", og alle meldinger gitt i medhold av denne konto. -Spesielt de postet etter 13. desember d.å.

Den enkelte bruker av NMJF er selv ansvarlig for sine innlegg. Om en bruker ønsker å slette egne innlegg, må vedkommende selv gjøre det.

En bruker kan bare slette egne tråder om det ikke er noen flere svar i strengen. Ønsker en bruker å slette noe i slike tråder, må brukeren selv redigere innlegget.

Dette er dog en dårlig løsning, da tråden ellers kan miste mye av sin mening når enkelte innlegg blir fjernet/redigert.

Det er også en dårlig løsning å slette en bruker, da alle innlegg denne brukeren har, dermed står uten eier. Teknisk er det mulig for administrator å slette en bruker, men ikke ønskelig, om brukeren har innlegg på forumet.

Ellers oppfordrer jeg Roger til ikke generelt å slette alle sine innlegg av ovennevnte grunner.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Moderator Norsk MJ Forum
Go to Top of Page

Dan Rasmussen

Denmark
87 Poster

Posted - 20/12/2006 :  21:51:24  Show Profile  Reply with Quote

Hei Roger

Vi har andre steder diskuteret så det slår gnister og der ikke mit ærinde denne gang.

Blot vil jeg gentage, at når man har ladet sig vælge til et tillidshverv i en forening, må man være klar over at der medfølger et særligt ansvar overfor denne forening. Dette gælder uanset hvor mange kasketter eller huer man benytter. Alle vil identificere vedkommende med det tillidshverv man har og i dette tilfælde er det som næstformand i MJF.

Akkurat på samme måde identificerer man "garantisterne" på NMJF. Man vil, fordi de betaler for driften og stiller krav, ikke respektere deres mening under henvisning til, at de er inhabile og dermed skal have den mening, de nu engang har. (i deres gode ret iøvrigt)

Alle vil til enhver tid forsvare din ret til at tænke og skrive som du lyster, men du må være klar over at man vil kæde dig sammen med dit tillidhverv.

Det ved alle som har et offentligt hverv, skuespillere, politikere, kongelige, journalister m.m. og det er de sig ekstremt bevidste om. Mange er blevet fældet, netop fordi de ikke har kunnet holde mund - med tilbagevirkende kraft.

Iøvrigt vil jeg benytte lejligheden til at ønske dig og alle andre - sammen med jeres familer - en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Selv håber jeg det sner oppe hos jer i Norge og drager derfor til Nesbyen for at fejre julen.

mange julehilsner

Dan

Dan
Modelrailroading
No/Se/Dk

Edited by - Dan Rasmussen on 20/12/2006 21:53:08
Go to Top of Page

PoP

151 Poster

Posted - 21/12/2006 :  01:21:10  Show Profile  Reply with Quote
Nå må dokk slutta opp!
Eg holle på me ein t traktor, å tenke på å posta litt info å bilder.
MEN sånn så d har udvikls seg på både dette å d andra forumme så friste d ikkje i d heila tatt å påsta någe så helst.
Kansje eg sgo bare sga konsentera meg om å bygga, så kan kranglefantane bare olla på (olle vakje spesielelt t deg tarje).

Peder

PS
Dokk får jaffal sjå traktorane på FREMOtreff framijønå.

P Der

Go to Top of Page

carlf

Norway
140 Poster

Posted - 21/12/2006 :  07:41:30  Show Profile  Visit carlf's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by PoP

Nå må dokk slutta opp!
Eg holle på me ein t traktor, å tenke på å posta litt info å bilder.
MEN sånn så d har udvikls seg på både dette å d andra forumme så friste d ikkje i d heila tatt å påsta någe så helst.
Kansje eg sgo bare sga konsentera meg om å bygga, så kan kranglefantane bare olla på (olle vakje spesielelt t deg tarje).

Peder

PS
Dokk får jaffal sjå traktorane på FREMOtreff framijønå.

P Der

Takk!

Hilsen Carl-Frederic

www.carlf-jernbane.piczo.com

I reject the reality and creates my own!
Go to Top of Page

Rabel

Norway
381 Poster

Posted - 29/12/2006 :  01:41:30  Show Profile  Visit Rabel's Homepage  Reply with Quote
hmm, Det var denne "Høstjakta" Mj-forumene da -burde vært jegerkurs her som ellers....Da kunne vi unngått både selvskudd, skadeskyting og vådeskudd :-(

..Det som ikke kan repareres, kan i hvertfall plukkes i stykker...;-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page