Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Oppdatert logo for Norsk MJ Forum
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

smholt

Norway
1869 Posts

Posted - 15/02/2007 :  23:45:54  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Som et ledd i arbeidet med å "uniformere" og vise at flere ressurser på nettet henger litt sammen, har vi oppdatert logoen for Norsk MJ Forum og MJWikien. Designen er gjort av bruker trulss her på forumet.
Du kan også nå komme inn på forumet på adressen www.mjforum.no .

Takk skal du ha trulss.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

Henning L

874 Poster

Posted - 16/02/2007 :  11:44:54  Show Profile  Reply with Quote
Fin logo.
Men nå må noen skifte fargene på forumet ellers .. logofargene passer jo slett ikke med blåfargene ... verken på lenker eller bakgrunner.
Truls neste oppgave blir da å lage en fargepalett som passer! Og skifte font. Verdana er vel den som brukes nå? Arial/Helvetica passer vel bedre til den logoen?

Dette er en tekst i Arial. En font som kanskje passer bedre til denne logoen? Men er den like lesbar?
Litt større, kanskje? En pixel? Regner med at det finnes innstilling for fontstørrelse som lett kan endres?

mvh
Henning L

Edited by - Henning L on 16/02/2007 12:18:08
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 16/02/2007 :  12:19:34  Show Profile  Reply with Quote
Et svar på mitt eget for å få lys bakgrunn ...

Dette er en tekst i Arial. En font som kanskje passer bedre til denne logoen? Men er den like lesbar?
Litt større, kanskje? En pixel? Regner med at det finnes innstilling for fontstørrelse som lett kan endres?

mvh
Henning L
Go to Top of Page

trulss

Norway
403 Poster

Posted - 16/02/2007 :  12:35:27  Show Profile  Visit trulss's Homepage  Reply with Quote
Takk for innspill, Henning! Regner med at vi ser på dette ganske snart, men aller først blir innsatsen rettet mot å få opp http://mjnett.no.

-TrulsS

Edited by - trulss on 16/02/2007 12:35:59
Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 16/02/2007 :  12:37:24  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Areal er nokk ikke like lesbar som den vi har idag synes nå jeg personelig.

Men det kan godt hende at litt annet fargevalg noen steder kan passe bedre til den nye logoen.?

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Sjekk også ut www.MJwiki.no
Go to Top of Page

trulss

Norway
403 Poster

Posted - 16/02/2007 :  12:47:28  Show Profile  Visit trulss's Homepage  Reply with Quote
Verdana er i motsetning til Arial og Helvetica utviklet spesielt for å være lett å lese på skjerm. Sånn sett tror jeg det er viktigere å justere fargene her, enn å endre fontvalget. Vi kan jo prøve oss fram litt.

-TrulsS
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 16/02/2007 :  13:01:57  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by trulss

... aller først blir innsatsen rettet mot å få opp http://mjnett.no.

-TrulsS

Herlig – Dobbelinnsatsen i MJ-norge gir mangfold og variasjon, men synd at alle ressursene ikke kunne rettes mot felles innsats på ett sted. Vi som jobber med mjf.no har jo også våre planer, og så mye er klart, vi får ikke færre valg av det dere og vi jobber med ...

mvh
Henning L

Edited by - Henning L on 16/02/2007 13:02:37
Go to Top of Page

trulss

Norway
403 Poster

Posted - 16/02/2007 :  13:12:53  Show Profile  Visit trulss's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Henning L
Herlig – Dobbelinnsatsen i MJ-norge gir mangfold og variasjon, men synd at alle ressursene ikke kunne rettes mot felles innsats på ett sted. Vi som jobber med mjf.no har jo også våre planer, og så mye er klart, vi får ikke færre valg av det dere og vi jobber med ...

Litt usikker på om jeg forstod siste setningen din her? Jeg er enig i at dobbeltarbeid er dumt. Men nå har det nå engang blitt slik at noen av oss trives best som frie og uavhengige hvor vi slipper styrebehandling av hver eneste gode idé vi får.

-TrulsS
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 16/02/2007 :  13:22:30  Show Profile  Reply with Quote
mjf.no har stått litt stille etter at mj-wiki kom og ødela inspirasjonen vår, men vi har jo lenge hatt mer omfattende planer og har annonsert våre planer om bl.a billedarkiv etc tidligere. Jeg sier ikke noe på at dere velger å gjøre det samme, bare at det er synd at det som til sammen kunne blitt ett stort felles opplegg blir to halvstore konkurrerende opplegg.

Særlig fordi dere helt har misforstått: vi trenger ikke søke styret om å få lov til å gjennomføre ideene våre, vi står fritt til å utvikle mjf.no innenfor det rammeverket vi selv har streket opp - Styret er nok mest interessert i å ha kontroll på kostnadene. Resten mener jeg bestemt vi har full tillit i styret til å få utvikle uhindret. Og dermed: Kostnadene våre dekker mjf. Kostnadene deres må dere betale sjøl. Så med full backing fra styret og økonomiske ressurser i ryggen, hvem er mest frie? (En annen sak er hvem som klarer å komme seg på nett med nye tilbud, men det er en annen sak!)

Jeg ønsker dere lykke til, jeg, men hadde ønsket meg en mer felles innsats.

mvh
Henning L
Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 16/02/2007 :  13:33:41  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Litt fri konkurranse er bærre fint veit du. Spesielt for forbrukeren

Det at vi i MJ Norge har flere bein å stå på synes jeg bare er flott.
For hvis en tjenste dør ut så har vi fortsatt flere alternativer å velge mellom.

Tilbake til farge valg.
Kanskje litt mer rødt noen steder kunne tatt seg bedre ut.
Vi kan vel teste ut noen forskjellige kombinasjoner og se hva vi faller for.

ZMOD forumet har samme løsning som dette, men med andre farge valg.
http://www.zmod.no/forum/default.asp

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Sjekk også ut www.MJwiki.no
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 16/02/2007 :  13:51:55  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Litt fri konkurranse er bærre fint veit du. Spesielt for forbrukeren

For hvis en tjenste dør ut så har vi fortsatt flere alternativer å velge mellom.

Ja, jeg ser ikke svart på situasjonen, jeg... det er bare det med ressurser.

Når detgjelder farger ville jeg vært forsiktig med rødt, det vil kunne redusere effekten av rødt i logoen ganske betraktelig. Jeg ville holdt forumet i mer dempede nøytrale farger og ev. brukt rødt noen få steder for effektens skyld.

mvh
Henning L
Go to Top of Page

trulss

Norway
403 Poster

Posted - 16/02/2007 :  14:00:37  Show Profile  Visit trulss's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Henning L
Særlig fordi dere helt har misforstått: vi trenger ikke søke styret om å få lov til å gjennomføre ideene våre, vi står fritt til å utvikle mjf.no innenfor det rammeverket vi selv har streket opp

Det høres jo veldig bra ut! Da er det nok ikke så byråkratisk hos dere som jeg har trodd. Dumt at wiken ødela inspirasjonen deres da. Med meg var det motsatt, wikien fikk meg engasjert i MJ på nett. At jeg senere ble endel av gruppa bak dette forumet og ikke deres nettgruppe hadde nok mye å gjøre med at dere så ut til å bruke kreftene på å være misfornøyd med wikien heller enn å komme opp med andre gode tjenester. Men nå forstår jeg at dere har kommet over det, og at det snart skjer store saker på mjf.no? Det er bra!

-TrulsS

Edited by - trulss on 16/02/2007 14:07:40
Go to Top of Page

carlf

Norway
140 Poster

Posted - 16/02/2007 :  15:30:23  Show Profile  Visit carlf's Homepage  Reply with Quote
Farger og tekst: Jeg er glad i Arial, men det er mye gammel vane og times new hat... Sort tekst på hvit bakgrunn med røde detaljer kan vel passe... Bakgrunnen må være hvit! ellers så ser logoen bare merkelig ut...

Mjnett.no: Ser flott ut! Spesielt mjfoto gleder jeg meg til. Men ærlig talt synes jeg at MJF-forum og (Norsk)mjforum burde samarbeide mer. Vi er et lite miljø, kan man ikke droppe det byråkratiske og tenke at vi er fem (eller to, peace!) fingre på samme hånd? Jeg tror produktet hadde blitt bedre hvis alle ressurser samles om et mål. Vi ser i dag at alle (nesten) leser begge forum, hvis man i tillegg får to tjenester for bilder blir det bare rot... Det er min tanke iallefall...

Hilsen Carl-Frederic

www.carlf-jernbane.piczo.com

I reject the reality and creates my own!
Go to Top of Page

maxboo

Norway
46 Poster

Posted - 16/02/2007 :  15:43:40  Show Profile  Reply with Quote
Jeg liker logoen!
De tykke blå linjene kan kanskje dempes litt, men linkene derimot har jo vært blå siden nettets barndom.

mvh Karstein

Go to Top of Page

smholt

Norway
1869 Poster

Posted - 16/02/2007 :  16:26:32  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Jeg var også inne på tanken i går kveld, i forbindelse med lansering av ny logo, at vi burde endre litt på fargene på selve forumet.
Vi får tenke litt og kanskje komme opp med noe som blir bra.
Takk for alle innspill.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

EiKa

Norway
945 Poster

Posted - 16/02/2007 :  22:44:01  Show Profile  Visit EiKa's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Tja... om resten av garantistene deler den oppfatningen så burde vel ingen se noe negativt i om MjF/MjFs nettgruppe skulle finne på å gå videre med sine foreløpig islagte wiki-planer heller da

Eirik
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 17/02/2007 :  00:13:52  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by smholt

Jeg var også inne på tanken i går kveld, i forbindelse med lansering av ny logo, at vi burde endre litt på fargene på selve forumet.
Vi får tenke litt og kanskje komme opp med noe som blir bra.
Takk for alle innspill.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

GRØNT!

TENK SMÅTT,TENK Z! (Henrik)
www.crasyhh.blogspot.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page