Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Biler, små og store modellbiler
 Biler på tur.
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Øystein Wiik

Norway
2559 Posts

Posted - 10/11/2008 :  23:30:03  Show Profile  Reply with Quote
På en skogstur fant jeg disse. To gamle biler fra 30-tallet langt inne i skogen!
Som man kan se av den ene grillen er den ene en Chevrolet (er det riktig skrevet?) Den andre aner jeg ikke hva er for slag, men kanskje noen av dere kjenner til det frontstykket.

Hvordan havnet de så her? En nabo visste svaret. Det var en kar som eide begge to før krigen. Da tyskerne begynte å rekvirere biler så bestemte han seg for å gjemme dem unna. Hit inn i skogen gikk det en halvveis gjengrodd traktorvei inn til tuftene av en gammel plass. Han manøvrerte dem inn blant granleggene og var sikkert fornøyd med det. Han hadde kanskje ikke forventet at de ville bli stående i 5 år. Da krigen var slutt, fikk han dem ikke ut igjen. Vistnok fordi alt var grodd så veldig igjen.
Freden kom aldri til disse to, og rust, møll og vandaler tæret.
Kulehull av alle kaliber har de også fått, men det har neppe noe med krig å gjøre.

ØW

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 11/11/2008 :  13:51:25  Show Profile  Reply with Quote
Nå har jeg snakket med en som kan litt biler.
Chevrolet merket en falskt. Det har feil form til og med. Når han påpeker det så ser jeg jo det. Spydet, eller flykropp formen, på toppen av radiatoren er Opel sitt varemerke.
Den andre litt pussige, runde fronten er en Buick.

ØW
Go to Top of Page

Jolsen

301 Poster

Posted - 11/11/2008 :  15:20:00  Show Profile  Reply with Quote
Et flott forbilde til et diorama!

John
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 11/11/2008 :  16:39:47  Show Profile  Reply with Quote
Ja eller en detaljscene på et anlegg / modul.
Det er bare å ta tak i løvsaga og partere noen biler, varme plasten over loddebolten og bulke i vei.

Før var slike vrak vanligere å se rundt omkring. Folk har vel blitt flinkere til å kaste slikt der det hører hjemme. Men jeg vet om hillbillysteder der folk enda synes det er greit å ha et assortert utvalg bilvrak rundt huset. Kjekt å ha kanskje.

ØW

Edited by - Øystein Wiik on 11/11/2008 16:51:54
Go to Top of Page

Stian Jargren

Norway
7 Poster

Posted - 14/11/2008 :  15:02:19  Show Profile  Reply with Quote
De der må noen ta ut delene kan sikkert (forhåpentlig vis) reddes de er verd mye.

Stian

HO norskt mellom 1969 til 2000
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 14/11/2008 :  15:54:10  Show Profile  Reply with Quote
Nå har de stått her i 67-68 år så det som kan brukes er nok tatt for lengst. Stort sett er det bare rustne rammer og karosseri igjen av de.

ØW
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page