Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Kommentarer og forslag
 Ønske om ny kategori: Biografier
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Håvard H

Norway
2123 Posts

Posted - 19/12/2008 :  11:36:11  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
Jeg har nå skrevet en rekke korte biografier.
Foreslår derfor at det opprettes en egne kategori kalt "Biografier".

De fleste av disse biografiene er meget korte, og de kunne absolutt trenge mer kjøtt på beinet.

Vil forøvrig oppfordre de som legger inn nye biografier til å holde en nogenlunde nøktern "leksikonstil", selv om jeg vet det kan holde hardt når man skriver om sine helter!

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/

ses

Norway
440 Poster

Posted - 22/12/2008 :  01:55:10  Show Profile  Reply with Quote
Jeg ser at kategorien Biografier er opprettet. Er det slik at det bare er spesielle som kan opprette nye kategorier?

Jeg testet dette litt selv, og opprettet en ny kategori på en artikkel (Utstillingsanlegg). Det gikk bra. Men kategorien på artikkelen framkom ed rød tekst, altså fantes den ikke. SÅ klikket jeg på den røde tekst, og kom til en blankt redigeringsside. Da skrev jeg litt om hva kategorien var tenkt brukt som og opprettet siden. Dermed klarte jeg faktisk å etabler en ny kategori selv. Er dette selvtekt? :-)

Nå fant jeg ikke igjen kategorien noe sted, så dermed er det kanskej flere slike som ikke dukekr opp noe sted, annet enn dersom flere sider skulle være kategoriert til samme kategori. Det jeg gjorde for å gjøre den mer gjenfinnelig, var å gi kategorisiden et egen kategori:Anlegg. Dermed dukket den opp som Underkategori på den siden. Så kanskje er det jeg enttopp gjort å opprette en lovlig underkategori?

Da blir spørsmålet, hva gjorde Håvard for at hans kategori skulle bli en ordinær kategori på toppnivå?

Mvh Svein Sando

Mitt MJ-nettsted:
http://www2.dmmh.no/~ses/index.php?nid=3
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 22/12/2008 :  03:24:43  Show Profile  Reply with Quote
Tja, hovedkategoriindeksen er fornuftig nok beskyttet for endringer, ser jeg, men for å lage en ny underkategori i mediawiki skriver man da bare [[kategori:kategorinavn]] øverst i skrivefeltet og vips har man en ny kategori som havner i kategorilisten. Det er ingen lenke på forsiden til kategorioversikten i MJ-wiki av en eller annen grunn, men du finner den hvis du går til spesialsidene. Her.

Det er jo vikitig at det ikke blir for mange hovedkategorier, men sekundærkategorier kan man jo lage fler av etter behov. Burde ikke kategoriindeksen jeg lenker til over være tilgjengelig direkte fra forsiden?

mvh
Henning L

Edited by - Henning L on 22/12/2008 03:25:39
Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 22/12/2008 :  07:42:04  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by ses
Da blir spørsmålet, hva gjorde Håvard for at hans kategori skulle bli en ordinær kategori på toppnivå?

I går oppdaget jeg at jeg faktisk hadde Sysop-rettigheter, men som Henning skriver så kan hvem som helst opprette underkategorier.

Jeg er forøvrig enig i at man skal tenke seg grundig om før man oppretter kategorier, men jeg mente at det passet med en ny underkategori i dette tilfellet.

Når jeg er i tvil om noe på MJwiki.no pleier jeg å konferere med "voksen-wiki´n". Der har de jo et utall med kategorier. F.eks. er "Gro Harlem Brundtland" koblet til ca. 15 underkategorier.

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page