Hva bruker folk av vesker til kameraet? Det er jo noe du må ha, men jeg finner ikke noen jeg liker. Min krierier: 1. Den skal ha plass til både kameraet og ekstra objektiver. 2. Den skal hver så billig som mulig.
Det har mulighet til og tilte midtsøylen til siden, sånn at når jeg skal ta bilder på tmjk så trenger jeg ikke og stikke hode inne i titte skapene og slå hode
Er stativ hode nødvendig? har forstått det sån at det ikke er tilfelle.
Selv ville jeg aldri kjøpt noe annet en en Lowepro-bag til oppbevaring av kamera. Der er kanskje litt dyrere, men er er veldig gode på funksjonalitet, bærekomfort og noen er også såkalte AllWeather-modeller. Om du skal velge sekk eller bag kommer an på livsstil: hvor du skal ha med kamera og hvor mye utstyr du skal ha med. (Du finner Lowepro bl.a. hos Japanphoto.)
Manfrotto er kjent for god kvalitet og et godt stativ er en god investering, men du må ha et hode på stativet og her er det mye å velge mellom. Spør gjerne etter et hode for macrofotografering hvis mj er det du først og fremst kommer til å ta bilder av. I prinsippet kan du vel feste kameraet rett på stativet, med et adapter, men da har du ingen mulighet til å tilte/panorere kamera i ønsket vinkel