Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Biler, små og store modellbiler
 Påskeprosjekter
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Claes Lislerud

490 Posts

Posted - 21/04/2014 :  19:10:03  Show Profile  Visit Claes Lislerud's Homepage  Reply with Quote
Påsken 2013 er straks over og da kan man fremvise hva påsken har bringet.
Her i Nordnorge har været vært ganske elendig så dermed tok jeg med meg verktøykofferten når vi dro på hytta.
På mandagen i stille uke bestemte jeg meg for å prøve å gjøre ferdig en modell om dagen. Jeg har klart å fikse 6 biler i løpet av 8 dager. 2 for lite pga at det ble fint vær en dag og idag har vi kommet hjem og jeg holder på å pusse opp kjøkkenet. Så det var godt å ta seg noen dager fri fra oppussingen.

Bil 1:
En gammel Wiking modell av en Borgward Isabella som jeg ønsket å bygge om til stasjonsvogn. Det prosjektet stoppet opp da Herpa annonserte at de ville komme med akkurat den modellen. Den modellen kom i hus for flere år siden og denne har lagt til modning helt til nå.

Bil 2:
Et lite prosjekt siden vi drev med masse annet på tirsdagen. Her ble bare lister og lys malt på den gamle Wiking modellen.

Bil 3:
Onsdagen ble lakke- og pakkedag. 3 biler ble lakkert og en av de, en Opel Senator b, ble på skærtorsdagen superdetaljert. Dette er også en Wiking modell.

Bil 4:
En Brekina Volvo 145 som jeg har ønsket å bygge om til det litt uvanlige 145 Express. Denne er strengt tatt ikke ferdig siden jeg har tenkt å lage den slik som min fars så ut, men jeg har ikke funnet noen bilder av den ennå så dermed lakkerte jeg bare den nye takdelen i samme elfenbenshvite som resten av bilen.

Bil 5:
På påskeaften striregnet det hele dagen og det var et skikkelig flott vær ute for å være inne.
Da gjorde jeg klart det største prosjektet jeg hadde på planen.
En /8 ambulanse! En modell jeg har ønsket meg lenge. Her spleiset jeg sammen en Starmada /8 lang og en Wiking Binz 2000 ambulanse. Et prosjekt som i utgangspunktet så enkelt ut men som har blitt til mange timer med sparkling, pussing, sparkling, pussing osv...
Ekstralysene er fra Roco og dekalene kommer fra Polar Models.

Bil 6:
Siden været var så dårlig ble enda en bil klar. Et relativt enkelt prosjekt men som var påbegynt for lenge siden. Jeg var litt uheldig med maskeringen da jeg lakket den, men en liten penseljobb på onsdagen gjorde at jeg kunne ha klarlakk på den. Boret et lite hull for blålyset og dekalerte den med gamle dekaler fra Polar Models.

Tenkte at jeg kunne poste dette her på forumet også, siden det virker som MJF Forumet har mistet mange av sine brukere. Kanskje de er her, eller har alle flyktet til Facebook?

Modellhilsen
Claes

H0 likestrøm Digitrax DCC, Norge i 1998-2002, Nordlandsbanen med Salten MJ Klubb, modellbiler, skinnegående biler og mye, mye annet...
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page