Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Smalspor i alle skalaer
 Minitrains-forhandler i Norge?
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Svein_H

Norway
90 Posts

Posted - 10/10/2016 :  18:05:43  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Finnes det noen Minitrains-forhandler i Norge, eller må man bestille direkte fra produsent gjennom hjemmesidene deres? I så fall, er det noen her inne som har gjort dette, og hvordan fungerte det?

Svein H

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 12/10/2016 :  00:25:11  Show Profile  Reply with Quote
Jeg prøvde å bestille fra mini train for noen år siden, men det gikk dårlig. Det kan jo ha bedret seg.
Det finnes mange forhandlere i flere land og det kan være lurt å bruke disse i stedet.
I Norge finnes det ingen så vidt jeg vet.

ØW
- tog som ikke skal så langt av sted.
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
90 Poster

Posted - 12/10/2016 :  16:56:50  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
OK, det er jo greit å vite, er generelt litt skeptisk til å bestille fra nye og ukjente utenlandske websider.

Jeg sjekket forøvrig litt nærmere på minitrains.eu, og fant Electrade i Sandefjord oppført som norsk forhandler. Sendte de en forespørsel på mail, og fikk ganske raskt svar tilbake. De har ingen lagerbeholdning eller prisliste, men kan skaffe alt av Minitrains som ikke er utsolgt hos produsenten, og skaffer priser på forespørsel. De har også noe H0e på lager.

Jeg har aldri handlet hos Electrade og kan følgelig ikke uttale meg om servicen deres, men uansett er det jo kjekt å vite for folk som pusler med H0e og snuser på Minitrains.

Svein H
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
90 Poster

Posted - 12/10/2016 :  17:01:48  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Øystein, kan du utdype litt mer om hva som gikk så dårlig? Var det levering, betaling, informasjon, generell kundeservice eller hva?

Svein H
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 13/10/2016 :  10:20:16  Show Profile  Reply with Quote
Så mye galt fikk ikke skjedd. Etter at jeg omsider fikk lagt inn en bestilling skjedde det ingenting. Fikk ikke noe, betalte ikke noe.
Mange år siden.

ØW
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 13/10/2016 :  10:26:40  Show Profile  Reply with Quote
Men hvorfor denne skepsisen til ukjente utenlandske nettsider Svein? Hvis man forstår språket sånn noenlunde så er det ikke noe problem å handle.Jeg har handla en del på nettet, men bortsett fra ovenfor nevnte affære og et par lignende, ikke alle utenlandske, så har det gått helt fint. Kan ikke huske å ha mista 5 øre jeg.

ØW
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
90 Poster

Posted - 13/10/2016 :  17:36:09  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Hehe, skepsisen min er automatisk, innebygd og medfødt, og er bare en liten motvekt til den generelle norske blåøyde naiviteten og godtroenheten. :-) Jeg har heller aldri blitt svindlet eller gått på noe tap ved netthandel, og jeg har handlet på nett fra utlandet i mange år, men jeg utviser bare litt sunn fornuft, og er nok en smule tilbakeholden før jeg handler for første gang hos en ny forhandler jeg ikke kjenner til fra tidligere. Det er derfor jeg søker tilbakemeldinger fra andre som har erfaring fra de aktuelle stedene. Det er ikke verre enn det, men når du skriver at du hadde dårlig erfaring med Minitrains måtte jeg jo spørre hva det handlet om. :-)

Svein H
Go to Top of Page

Ola Trygve Kvitle

298 Poster

Posted - 13/10/2016 :  22:57:59  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Svein_H

Jeg har aldri handlet hos Electrade og kan følgelig ikke uttale meg om servicen deres, men uansett er det jo kjekt å vite for folk som pusler med H0e og snuser på Minitrains.

Svein H

Min erfaring med bestilling fra Electrade var rask leveranse og for øvrig uproblematisk.
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 19/10/2016 :  01:56:35  Show Profile  Reply with Quote
Jeg tenker som så at om en nettbutikk er velutstyrt og virker aktiv så er sjansen stor for at alt er i orden.
Om den derimot har mye på lista som ikke er på lager så blir jeg skeptisk. Det finnes en del wannabe butikker, så en liten prøvebestilling er kanskje på sin plass da.

ØW
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page